سئو برای محتوای متاورسی
اصول سئو در تولید محتوا و تولید محتوای بهینه شده در سال 2025 بلاگ ژاکت
برای اینکه مطمئن بشی سایتت برای موبایل بهینهست، میتونی از ابزار Mobile-Friendly Test گوگل استفاده کنی. این ابزار بهت نشون میده که آیا سایتت روی موبایل خوب نمایش داده میشه یا نه، و اگه مشکلی هست، چطور میتونی اونو رفع کنی. از طراحی واکنشگرا (Responsive Design) استفاده کن تا صفحات سایتت خودبهخود با هر سایز صفحهنمایشی تطبیق پیدا کنن. گوگل وقتی سایتتو میخزه (crawl میکنه)، ممکنه با یه سری خطاها مواجه بشه که نمیتونه به همه صفحات دسترسی پیدا کنه. این خطاها، که بهشون Crawl Errors گفته میشه، اگه رفع نشن، میتونن روی رتبه سایتت اثر منفی بذارن.
صفحه ای که لینک به خارج یا داخل نداشته باشد و همچنین از هیچ کجا لینک دریافت نکرده باشدم یک صفحه یتیم و یا به اصطلاح از زامبی پیج ها است. همانطور که در دنیای دیجیتال امروزی شناخته شده است، اینفلوئنسر مارکتینگ به استفاده از افرادی اطلاق میشود که بر روی فالوورهای خود تأثیر زیادی دارند تا پیامهای برندها را منتقل کنند. اینفلوئنسرها به دلیل قدرت نفوذ خود میتوانند نقش بسیار مهمی در معرفی محصولات و خدمات به کاربران ایفا کنند. در مجموعه درسهای SEO چیست در متمم میکوشیم مبانی کلی سئو، کاربردها و نکات کلیدی در آن را خدمت شما ارائه کنیم. این نکته را تقریباً همه پذیرفتهاند که بزرگترین و ارزانترین و معتبرترین مسیر ورود به یک سایت موتورهای جستجو هستند. اگر چه به نظر نمیرسد تاکید بر اهمیت SEO چندان ضروری باشد، اما بد نیست مروری به برخی آمارهای منتشر شده درباره موتورهای جستجو داشته باشیم.
باید همیشه به یاد داشته باشی که اگر تنها هدفت جذب ترافیک از موتورهای جستجو باشه، احتمالاً نتایج خوبی نخواهی گرفت. به عبارت دیگه، نباید محتوای کمارزشی تولید کنی که فقط رتبه بگیره و کلیک بخوره، ولی هیچ ارزشی به کاربر نرسونه. برای اندازهگیری رتبه وبسایت خود میتوانید به طور مستمر جایگاه وبسایت را در نتایج جست و جو بر اساس کلمات کلیدی مشاهده کنید. به کمک ابزارهایی مانند Google Trends و Google Analytics میتوانید همواره روند و میزان جستجوی کلمات کلیدی و نرخ بازدید از وبسایت بر اساس هر کلمه را بیابید. نکته مهم این است که رتبهبندی نباید معیار اصلی تحقق اهداف شما باشد، بلکه باید روی کلماتی تمرکز کنید که سبب افزایش نرخ تبدیل و در نهایت سودآوری کسب و کار شما میشوند. اکنون نوبت به آن رسیده که بسته به اولویت، تولید محتوا را آغاز کرده و به هر کدام از موضوعات اصلی یک صفحه در وبسایت خود اختصاص دهید و شروع به ساختن پیلارپیجها کنید.
ویرایش به شما این فرصت را میدهد که ایدههای خود را بهبود بخشید، جملات را روشنتر کنید و اشتباهات را اصلاح کنید. از تصاویر مرتبط و جذاب استفاده کن تا متن جذابتر بشه و خواننده بیشتر درگیر بشه. بروزرسانی و آپدیت زمان زیادی از ما نمی گیرد و لازم نیست خیلی وقت و انرژی صرف کنیم ولی تاثیر آن به اندازه انتشار یک مقاله خوب برای سایت ماست. اگر دوست دارید بک لینک رایگان و موثر برای سایتتان بسازید این مقاله می تواند به شما کمک کند. می شوم و کلمه م.رد نظر را در آن می نویسم، در گوگل ترند می توانید زمان(12 ماه یا کمتر و بیشتر) انتخاب نمایید، همچنین کشور را و بعد ترند آن را ببینید. یکی از مهم ترین ویژگی های آن، نمایش کلماتی است که در حال رشد و ترند شدن است.
علت این موضوع را میتوان در پوشش بهتر موضوع، دادن اطلاعات بیشتر به رباتهای جستجو و احتمال دریافت بکلینکهای بیشتر توسط این محتواها خلاصه کرد. بله درست است که نوشتن مقالات کوتاه راحتتر است و زمان کمتری از شما به عنوان نویسنده میگیرد، اما اگر میخواهید بهترین نتیجه ممکن را از نویسندگی سئو بگیرید، باید مقالات بلندتری بنویسید. اگر تا به حال مقاله طولانی ننوشتهاید، نگران نباشید، میتوانید از همین حالا شروع کنید. فقط کافی است موضوع مورد نظر خود را با عمق بیشتری بررسی کنید و بیشتر راجع به آن مطالعه نمایید. در اغلب موارد نیز، این مطالعه اضافی باعث میشود تا چیزهایی جدیدی یاد بگیرید و حتی برای مقالات بعدی خود ایده پیدا کنید. بازاریابی محتوا یا کانتنت مارکتینگ (Content Marketing) یک رویکرد استراتژیک است که هدف آن انتشار و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و مفید به منظور جلب توجه کاربران هدف است.
با این کار، نه تنها زمان و انرژی کمتری صرف خواهید کرد، بلکه به نتایج بهتری نیز دست خواهید یافت. به عنوان مثال، فرض کنید می خواهید برای “راهنمای سفر به پاریس” رتبه بندی شوید. برنامهریزی منظم برای انتشار مطالب جدید، به مخاطبان نشان میدهد که تو به کار خود متعهد هستی و همواره برای ارائه ارزش آمادهای. این امر باعث ایجاد انتظار مثبت در مخاطبان میشود و آنها را به بازگشت مکرر به سایت یا پلتفرم تو ترغیب میکند. پس از شناسایی نقاط درد، باید به طور مستقیم و صریح به آنها بپردازید. این به معنای ارائه محتوایی است که به مشکلات مشخص مخاطبان اشاره دارد و راهحلهای کاربردی و مؤثری پیشنهاد میکند.
هنگام تولید بک لینک باید نسبت کلمات کلیدی را طوری رعایت کنید که تولید بک لینک به نظر طبیعی برسد. شما نیز باید برای رسیدن به موفقیت باید این دو عامل را در کنار هم خود قرار دهید و محتوای سایت را براساس کیفیت بالا و قابلیت ارائه در موتورهای جستجو تولید کنید. به خاطر داشته باشید که علاوه بر آنکه محتوای سایت باید غنی و کاربرپسند باشد. زبانی که برای بیان این محتوا انتخاب می شود نیز بسیار اهمیت دارد. اگر زبان شما با آنچه مخاطب انتظارش را دارد تفاوت چشمگیری داشته باشد قطعاً شما مخاطبان بسیاری را از دست خواهید داد.
فکر کن کدوم کلمات کلیدی رو میخوای بلافاصله برای اونها رتبه بگیری و کدومها فوراً مهم نیستن. اولویتهات رو مشخص کن و برنامهریزی کن که چطور محتوای سایتت رو ایجاد کنی. علاوه بر انجام لینک بیلدینگ داخلی و لینک دادن مطالب مرتبط داخل وبسایت به یکدیگر، بهینهسازی محتوا در راستای دریافت بکلینک از وبسایتهای معتبر خارجی امری الزامی در سئو است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه بهتر است به مقالات ” 7 روش دریافت بک لینک به کمک تولید محتوا” و همچنین “11 اشتباهی که منجر به شکست لینک بیلدینگ میشوند” مراجعه کنید. تا این مرحله محتوا را از نظر سئوی داخلی وبسایت بهینه کردهاید.
برگرد و ببین کجاها میتونی کلمات کلیدی رو اضافه کنی بدون اینکه متن غیرطبیعی به نظر برسه. اینطوری متن هم خوانا و جذاب میشه و هم کلمات کلیدی بهطور هوشمندانه توش جا میگیرن. سرتیتر های H2 تا H6 یا همان زیر عنوان ها (outline) برای بخش بندی برچسب گذاری، در متن استفاده می شود. اما نقش آنها در واقع دوگانه است، از یک طرف، سرفصل های H2-H6 با تقسیم متن به بخش ها، نقش عناصر ناوبری را ایفا می کنند. از سوی دیگر، گوگل آنها را به عنوان بخش های مهمتر متن می بیند، به این معنی که آنها باید به صورت معنادار نوشته شوند و شامل برخی از کلمات کلیدی شما باشند. در ادامه چک لیست نوشتن محتوای سئو شده را برای شما توضیح می دهیم با “آژانس دیجیتال مارکتینگ انجام سئو” همراه باشید.
وقتی سایتت دچار یک Manual Action بشه، گوگل یه گزارش داخل Search Console برات میفرسته که نشون میده کدوم صفحات تحت تأثیر قرار گرفتن و چرا این اتفاق افتاده. ممکنه به دلایل مختلفی مثل محتوای بیارزش، لینکهای خریداری شده یا دادههای ساختاری نادرست باشه. بعد از اینکه مشکل رو شناسایی کردی، باید طبق دستورالعملهای گوگل مشکل رو برطرف کنی و درخواست بازبینی بدی تا سایتت دوباره به حالت عادی برگرده. استفاده از لینکهای خارجی به گوگل کمک میکنه تا محتوای سایتت رو بهتر درک کنه. کلمه کلیدی اصلی باید در ابتدای محتوا قرار بگیره تا گوگل سریعتر متوجه هدف تو از نوشتن بشه.
این عناصر میتوانند توجه مخاطبان را جلب کرده و آنها را به انجام عملی مشخص ترغیب کنند. قلابها، به عنوان جملات یا ایدههای اولیه، به گونهای طراحی میشوند که توجه مخاطب را فوراً جلب کنند. پرداختن به نقاط درد مخاطب یکی از مؤثرترین راهها برای ایجاد ارتباط قوی و پایدار با آنهاست. نقاط درد، همان مشکلات، نگرانیها و چالشهایی هستند که مخاطبان شما روزانه با آنها روبهرو میشوند. وقتی به این نقاط توجه میکنید، به مخاطبان خود نشان میدهید که نیازها و دغدغههای آنها برای شما اهمیت دارد. سازماندهی محتوا برای خوانایی یکی از کلیدهای موفقیت در نوشتن است.
پیش از نوشتن محتوا، باید از نرمافزارها برای یافتن کلمات کلیدی با حجم جستجوی مناسب استفاده کنید. به محتوایی که بر اساس اصول سئو و با هدف رتبه گرفتن در صفحه نتایج تولید میشود، محتوای سئو شده گفته میشود. با انتشار این محتوا در وبسایت رباتهای جستجو موضوع صفحه را بهتر درک میکنند. بهینهسازی محتوا بر اساس اصول سئو در بهبود تجربه کاربری صفحه نیز موثر است. ترکیب این دو مزیت باعث میشود صفحه و محتوای آن در رتبههای بالاتری به کاربران نمایش داده شود.
هدف گوگل مقابله با محتواهای فاقد ارزش برای کاربران است؛ از جمله محتوای تولید شده توسط ابزارهای هوش مصنوعی که اطلاعات را از نتایج جستجو جمع آوری می کنند. گوگل به دنبال محتوایی است که ارزشی منحصر به فرد به کاربران اضافه کند. با همسو کردن تلاش های خود با آموزش سئو محتوا می توانید عملکرد محتوای خود را در نتایج جستجو بهبود بخشید و محتوای ارزشمندتری برای مخاطبان خود ایجاد کنید. محتوای طولانی، همانطور که از نامش پیداست، یک مقاله یا پست وبلاگی با حجم زیادی از کلمات است. این در مقابل یک پست وبلاگی کوتاه قرار دارد که تنها چند پاراگراف است.
در بحث خودمان ساختار محتوا یا مقاله شما از نظر عکس شاخص و عنوان جذاب حکم همان نمای بیرونی ساختمان را دارد. یکی از اصول اساسی در تولید محتوای سئو شده، شناخت دقیق مخاطب هدف است. این بدان معناست که باید به طور کامل درک کنیم کاربر با جستجوی یک عبارت خاص، چه چیزی را انتظار دارد. هنگامی که محتوای شما با نیازها و خواستههای مخاطب همسو باشد، احتمال موفقیت آن در موتورهای جستجو به طور قابل توجهی افزایش مییابد. استفاده از کلمه کلیدی اصلی و کلمات کلیدی فرعی در همه بخشهای گفتهشده بهصورت کاملاً توزیعشده و معقول در سئو محتوا یا نوشتن یک محتوای سئو بیس لازم بوده و یکی از اصول سئوی محتوا است. سعی کنید در تگهای h1, h2, h3 ، تگ عنوان و متا دیسکریپشن حتماً حداقل یکبار از کلمه کلیدی اصلی خود استفاده کنید.
این نوع محتوا بهویژه برای جذب توجه و افزایش تعامل با مخاطبان مؤثر است. اینفوگرافیکها بهطور خاص میتوانند اطلاعات پیچیده را بهصورتی بصری و قابلفهم ارائه داده و به کاربران کمک کنند تا اطلاعات را سریعتر درک کنند. استفاده از محتوای تصویری در شبکههای اجتماعی نیز باعث میشود که محتوای شما بیشتر به اشتراک گذاشته شود. کمی بررسی شما را متقاعد خواهد ساخت که رعایت اصول سئو و استانداردهای مد نظر موتورهای جستجو، میتواند همزمان با بهبود سئو سایت، رضایت خوانندگان و کاربران شما را نیز افزایش دهد. متا دیسکریپشن یه توضیح کوچولو و کاربردیه که به کاربرها و موتورهای جستجو میگه پست وبلاگیت درباره چیه و چه موضوعاتی رو پوشش میده.
استفاده از عناوین فرعی، پاراگرافهای کوتاه و لیستها میتونه خوانایی متن رو بالا ببره. اینطوری هم کاربر راحتتر میتونه اطلاعات مورد نظرش رو پیدا کنه و هم موتورهای جستجو بهتر متن رو تحلیل میکنن. یعنی به جای نوشتن چند جمله کوتاه و سطحی، باید اطلاعات جامع و کاملی ارائه بدی. این کار به موتورهای جستجو نشون میده که محتوای تو واقعاً ارزشمنده. اگه دنبال خرید محصوله، باید لیستی از گزینههای مناسب با توضیحات کافی ارائه بدی.
اگر از وردپرس استفاده میکنید، مطمئن شوید که پرمالینکهای شما از عنوان مقاله به عنوان پسوند استفاده میکنند. میتوانید به تنظیمات پرمالینک در وردپرس رفته و گزینه Post Name را به عنوان پرمالینک خود انتخاب کنید. در قسمت متا دیسکریپشن سعی کنید تا جای ممکن کوتاه و مختصر بنویسید. شما فقط 160 کاراکتر در این بخش دارید و باید بتوانید در یکی دو جمله ایده کلی مقاله خود را توضیح دهید. همچنین از یک نقطه تعلیق نیز استفاده کنید تا کاربر وسوسه شود که روی لینک شما کلیک کند و ادامه مقاله را بخواند. محتواهای موجود در مخزن محتوا می تواند شامل تصاویر، ویدیوها، پست های وبلاگ، پست های رسانه های اجتماعی، ایمیل ها و دیگر انواع محتواهای ایجاد شده برای کمپین های بازاریابی باشد.
تا اینجای کار، عنوان اصلی (H1) را بهینه کردهایم و حالا نوبت به سطوح بعدی عناوین، به خصوص H2 میرسد. این عناوین، مانند ستونهای اصلی یک ساختمان، ساختار محتوا را شکل میدهند و به موتورهای جستجو کمک میکنند تا بهتر متوجه موضوع هر بخش شوند. وقتی میدانید چگونه محتوای سئو بنویسید، افراد بسیار راحتتر میتوانند مقالات شما را پیدا کنند. و هنگامی که آنها به آنچه نوشتهاید راه پیدا میکنند، به خاطر کیفیت بالای محتوای شما، آنجا میمانند. بدون سئو، محتوای شما واقعاً نمیتواند در صفحه اول رتبهبندی شود و بدون محتوای خوب، احتمالاً نمیتواند آنجا بماند. در این مقاله، ما فراتر از تکنیکهای فنی سئو خواهیم رفت و در مورد نحوه ساخت محتوای خود برای داشتن هم کیفیت بالا و هم بهینهسازی شده برای سئو صحبت خواهیم کرد.
بهینهسازی برای موبایل به زبان ساده یعنی این که وبسایتتان را طوری طراحی کنید که در گوشیهای موبایل هم به خوبی نمایش داده شود. محتواهای سبز محتواهایی هستند که همیشه و در هر زمانی برای مخاطب کاربردی و مفید میمانند. یکی از بهترین جاهایی که میتوانید از تکنیک به روزرسانی استفاده کنید، محتوای همیشه سبز است. برای آشنایی بیشتر با بحث سئو و بهینهسازی سایت حتماً به صفحه آموزش سئو ما سر بزنید و از منابع رایگان استفاده کنید. این دو از اصلیترین معیارهای سئوی محتوا هستند که در رتبه صفحه شما تأثیر مستقیم میگذارند.
مخزن محتوا یک مکان متمرکز یا پایگاه داده است که در آن تمام محتوای مرتبط ذخیره، مدیریت و سازمان دهی می شود. سینا عباسی، مدیر سئو ژاکت، بیش از 7 ساله که بهصورت تخصصی در حوزه سئو فعالیت میکند. سینا عباسی با تخصص و تجربهای که در حوزه سئو دارد، نگاه شما را به آموزش سئو در دنیای دیجیتال مارکتینگ تغییر میدهد. بدیهی است که ما در آموزش سئو محتوا توصیه نمی کنیم خیلی سیاسی یا بحث برانگیز شوید، مگر اینکه با برند شما متناسب باشد، وگرنه مخاطبان خود را خشمگین یا بیگانه می کنید. نکته مهمی که باید در اینجا بخاطر بسپارید این است که شما نباید کلمه کلیدی را فقط به این دلیل که می خواهید برای آن رتبه بندی شوید در محتوای خود بگنجانید.
اگرچه این موضوع ممکن است ساده و کم اهمیت به نظر برسد، اما رفته رفته با افزایش حجم محتوای وبسایت، خصوصا تصاویر و ویدیوها، بر تاثیرات آن افزوده میشود. بهینه بودن حجم این عناصر بصری باعث میشود سرعت بارگذاری وبسایت بالاتر رفته و در نتیجه تجربه کاربری رضایتبخشی ایجاد شود. برای نوشتن یک پست وبلاگ سئو محور، مهم است که محتوای آن بهینه و هدفمند باشد. برخی وبلاگ نویسان با نوشتن آزادانه شروع میکنند، اما این روش ممکن است برای همه مناسب نباشد. تولیدکنندگان محتوا باید نکات مشخصی را در نظر داشته باشند تا محتوای سئو محور تولید کنند. استفاده از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین روشی بسیار مؤثر برای بهبود فرآیند بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO) دانست.
هنگامیکه شما بعنوان رفرنس به یک منبع مورد تایید گوگل لینک می دهید گوگل سایت شما را نیز به اندازه آن منبع مورد توجه قرار خواهد داد و این به افزایش رتبه سایت خواهد انجامید. به خاطر داشته باشید که تنها به سایت های معتبر و مرتبط لینک بدهید. محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی نیاز به ویرایش حرفه ای دارد و باید به عنوان پیش نویس اولیه تلقی شود. ترکیب ابزارهای هوش مصنوعی با بررسی انسانی مؤثرترین رویکرد در تولید محتوای با کیفیت است. تحلیل کردن رقبای هم حوزه کاری یکی از نکات مهم آموزش سئو محتوا می باشد که به سازندگان محتوا اجازه می دهد تا نقاط قوت و ضعف استراتژی های محتوای رقبای خود را درک کنند. تصاویر (اینفوگرافیکها، ویدیوها و…) محتوای شما را برجسته میکنند.
استفاده از انواع رسانهها همچنین یه راه خوب برای شکستن متنهای بلند و یکنواخت محسوب میشه و میتونه تجربه کاربری بهتری ارائه بده که بهطور غیرمستقیم روی سئو هم تاثیر داره. یه راه دیگه برای فهمیدن هدف جستجوی کلمه کلیدی اینه که از ابزار Keyword Overview توی Semrush استفاده کنی. پس هدف جستجوی کلمه کلیدی باید روی نوع یا سبک پست وبلاگت تأثیر بذاره. برای اینکه بفهمی هدف جستجو برای یه کلمه کلیدی چیه، به نتایج بالای گوگل برای اون کلمه نگاه کن. هدف جستجو (Search Intent) یعنی همون چیزی که کاربر از سرچ کردن دنبالشه؛ یعنی چه جوابی میخواد بگیره.
سئو در کنار طراحی سایت از موثرترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ میباشد که باعث تحقق مهم ترین اهداف کسب و کاری شما از جمله جذب ترافیک رایگان و افزایش فروش می شود. بنابراین برای رقابت با این سایت و جذب کلیکهای آن به سمت محتوای سئو شده خودتان، یکی از بهترین راهکار ها استفاده از عناوین جذاب و وسوسه انگیز است. طوری که حتی اگر سایت شما از نظر سئوی محتوا در رتبههای دوم یا سوم قرار داشته باشد، باز هم بتواند توجه کاربران را به خود جلب کند. و از آنجایی که لینک سازی خیلی مهم و کاربردی است ما مقاله هایی در مورد نحوه لینک سازی و آنالیز لینک ها و… نوشته ایم تا اطلاعات مفیدی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. لینک های خارجی با کیفیت به گوگل نشان میدهند که سایر کاربران هم میتوانند درک درستی از محتوای صفحات ما داشته باشند.
توی جدولی که اسمش "توصیههای کلیدی (بر اساس 10 رقیب برتر توی گوگل)" هست نگاه کن. هدینگها (عناوین فرعی) خیلی کمک میکنن که پستت راحتتر خونده بشه و مخاطب بتونه سریع بخشهای مختلف رو پیدا کنه. علاوه بر این، استفاده از هدینگها یه فرصت خوبه برای اینکه کلمات کلیدی ثانویه و مرتبط رو توی متن جا بدی و این کار میتونه شانس رتبه گرفتن پستت رو برای اون کلمات هم بیشتر کنه. این فیلتر بهت کمک میکنه که جدول کلمات کلیدی رو به کلماتی با کمترین درصد سختی (PKD%) محدود کنی. انتخاب یکی از این کلمات کمرقابت میتونه شانس رتبه گرفتن پست سئویی تو رو بالاتر ببره و شاید حتی به صدر نتایج برسونتش.
البته سعی کنید محتوا را با استفاده از انواع مختلف عناصر، بیش از حد اشباع و شلوغ نکنید، محتوا باید طوری باشد که مخاطب آن را به راحتی درک کند. البته این پرامپت و متنی است که من برای پیدا کردن زیر عنوان ها از آن استفاده می کنم و طبق تجربیات من است و شما بسته به نوع محتوای خود می توانید آن را تغییر دهید. درسهای مربوط به سئو در متمم با هدف تربیت متخصص سئو طراحی نشدهاند. مثلاً میتونی فیلتر "Personal KD%" رو فعال کنی و گزینه "آسون" یا "خیلی آسون" رو انتخاب کنی. برای پیدا کردن این مشکلات، میتونی از ابزارهایی مثل Screaming Frog یا Google Search Console استفاده کنی. این ابزارها بهت نشون میدن کجا ریدایرکتهای زنجیرهای یا حلقهای اتفاق افتاده و باید اون ریدایرکتها رو اصلاح کنی تا مستقیم به مقصد نهایی برسونن و مسیر رو کوتاهتر کنن.
به همین دلیل است که اکثر استراتژیهای سئو شامل یک استراتژی اختصاصی نوشتن محتوای سئو شده هستند. در این پست آموزشی از کامی سئو میخواهیم صفر تا صد سئوی محتوا را باهم موردبررسی قرار دهیم. یکی از راههای مهم در بهبود سئو و افزایش ترافیک، تولید محتوا برای شبکههای اجتماعی است. به عنوان مثال برای تولید محتوای سئو شده در اینستاگرام، باید به اصول تولید محتوا در اینستاگرام توجه کنید. این اصول برای اینستاگرام، شامل ایجاد تصاویر جذاب، استفاده از هشتگهای مناسب، و تعامل با مخاطبان میشود. محتوای تولید شده بر این اساس، میتوانند به برندینگ شما کمک کرده و همچنین باعث افزایش بازدید از وبسایت شوند.
https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/