جامع سئو محلی

سئو محلی یا لوکال سئو چیست ؟ آموزش 10 ترفند لوکال سئو

با استفاده از ابزار Google Keyword Planner یا ابزارهای مشابه آن نیز می‌توان کلمات کلیدی مناسب برای سئو محلی را یافت. با بهره‌گیری از این ابزارها می‌توانید کلمات کلیدی مورد استفاده رقیبان خود را بیابید و میزان جستجوی آن‌ها در مناطق جغرافیایی مختلف را مشاهده کنید. الگوریتم‌های جستجوی محلی گوگل، درست مانند تمام الگوریتم‌های گوگل در سئو، از سه معیار مهم زیر برای یافتن بهترین نتایج برای جستجوهای کاربران استفاده می‌کنند. با انجام این مراحل می توانید سئوی محلی وب سایت خود را بهبود ببخشید و مشتریان محلی بیشتری را به سمت کسب و کار خود جذب کنید. شما می‌توانید کلماتی را که در قسمت قبل به دست آوردید جستجو کنید و ببینید که رقبایتان از چه عباراتی استفاده کرده و در آن‌ها رتبه کسب کرده‌اند. همچنین می‌توانید نقدهای کاربران را بخوانید و قسمت مخصوصی را که گوگل با عنوان People Also Ask ایجاد می‌کند بررسی کنید و از آن‌ها کلمات جدیدی استخراج کنید.

BrightLocal با ارائه گزارش‌های دقیق و مدیریت یکپارچه، تمام نیازهای سئو محلی شما را پوشش می‌دهد. نمونه‌ای از این تبلیغات را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید که مجموعه بنرهای تبلیغاتی با اندازه و حجم کم را شامل می‌شود. این بنرها، به طور کامل با موضوع نوشته شده در وبلاگ – در اینجا «مقاله و منبع در مورد دیجیتال مارکتینگ» ـ مرتبط است. هرچه بیشتر در جامعه محلی خود مشارکت کنید، روابط عمومی دیجیتال بهتری خواهید داشت. از روش‌های رایج برای دریافت بک‌لینک‌های باکیفیت برای سئو محلی می‌توان موارد زیر را نام برد. برای ارزیابی استراتژی سئو محلی، باید بخش‌های زیر را ارزیابی کنید و به این پرسش‌ها پاسخ دهید.

این به کسب‌وکارهای محلی کمک می‌کند تا در نتایج جستجو برای جستجوهای مرتبط با مکان آنها رتبه بالاتری کسب کنند. لینک سازی خارجی (Backlinking) یکی از اجزای ضروری سئو محلی است که می‌تواند به تقویت اعتبار و رتبه‌بندی سایت کمک کند. در نتیجه، لینک سازی خارجی به رشد رتبه‌بندی سایت در جستجوهای محلی و جذب بیشتر مشتریان محلی کمک خواهد کرد. سئو محلی به بهبود رتبه‌های صفحه‌های وب در مناطق جغرافیایی خاص کمک می‌کند و میزان نمایش لینک‌های وب‌سایت در این مناطق را افزایش می‌دهد. به همین دلیل، استراتژی‌های سئو محلی برای کسب و کارهای علاقه‌مند به فروش محصولات یا خدمات در موقعیت‌های مکانی خاص مفید است. این کسب و کارها با استفاده از استراتژی‌های سئو محلی می‌توانند از رقیبان خود پیشی بگیرند و توجه مشتریان در موقعیت مکانی مدنظر خود را جلب کنند.

اشتباهاتی مانند اشتباه تایپی و قرار ندادن شماره پلاک درست یا اشتباه در شماره تماس می‌تواند برای شما مشکل ایجاد کند. اگر گوگل متوجه نشود که کدام‌یک از اطلاعات شما در این وب‌سایت‌ها صحیح است، ممکن است کسب و کار شما را در نتایج جستجوها به کاربران نمایش ندهد. همچنین، همیشه اطلاعات کپی شده (Duplicate) درون فهرست‌های آنلاین کسب و کار را حذف کنید. خوشبختانه تحقیق کلمات کلیدی با هدف بهبود سئو محلی اقدامی است که لازم است تنها یک بار انجام شود. برخلاف سایر بخش‌های سئو نظیر سئوی محتوا نیاز نیست دائما به دنبال پیدا کردن کلمات کلیدی جدید باشید.

ابزارهایی مانند Google Analytics، Moz Local و Google Search Console برای آنالیز و مانیتورینگ استفاده می‌شوند. درمورد سایت ها نیز تقدیر نامه آنها عبارت خواهد بود از میزان انتشار مقالات آنها در فضای مجازی، بنابراین مهم است که همواره در سایت خود مقالات بروز داشته باشید.

سرعت بارگذاری وب‌سایت یکی از فاکتورهای مهم در سئو محلی است که تأثیر مستقیمی بر تجربه کاربری و رتبه‌بندی در موتورهای جستجو دارد. در عصر دیجیتال امروز، کاربران انتظار دارند که صفحات وب در کمترین زمان ممکن بارگذاری شوند، به خصوص هنگام جستجوی خدمات محلی که اغلب با عجله و در حین حرکت انجام می‌شود. گوگل نیز سرعت بارگذاری را به عنوان یکی از فاکتورهای رتبه‌بندی در نظر می‌گیرد، به ویژه در جستجوهای موبایلی که بخش بزرگی از جستجوهای محلی را تشکیل می‌دهند. همچنین شبکه‌های اجتماعی می‌توانند منبعی ارزشمند برای دریافت بازخورد مستقیم از مشتریان باشند. این بازخوردها می‌توانند در بهبود خدمات و محصولات، و در نتیجه، افزایش رضایت مشتری و بهبود نظرات آنلاین موثر باشند.

علاوه بر این، صحبت با افراد دیگر در حوزه تخصصی برند و فعالیت به عنوان منبعی مفید برای جامعه حوزه تخصصی می‌تواند به افزایش تعداد لینک‌های ورودی کمک کند. اگر در حوزه تخصصی خود برندی فعال باشید، صحبت‌های کسب و کارهای دیگر درباره شما به شکل لینک ورودی، بهبود عملکرد شبکه‌های اجتماعی و افزایش پوشش رسانه‌ای برند در می‌آیند. خبر خوب این است که به کمک سئوی محلی می‌توان حتی در رقابت با برندهای بزرگ به موفقیت دست یافت. سئوی محلی هدفش کمک به کسب و کارهای کوچکتر است تا بتوانند با رقیبان بزرگتر خود رقابت کنند. سپس به بررسی عناصر موجود در صفحه نتایج جستجو در گوگل (SERP) در جستجوهای محلی خواهیم پرداخت. Moz Local به شما کمک می‌کند تا به راحتی لیست‌های کسب‌وکار محلی خود را در Google ،Facebook و سایر سایت‌ها ایجاد و مدیریت کنید.

مانند کروسل تصاویر، ویدیوها، کارت‌های پاسخ، استوری‌ها، بخش «People Also Ask» و غیره. 46 درصد از تمام جستجوهای گوگل با هدف محلی انجام می‌شوند (Search Engine Roundtable). 61 درصد از مصرف‌کنندگان در یک نظرسنجی جست‌وجوی محلی گفته‌اند که هر روز در گوگل جست‌وجوها را به صورت محلی سرچ می‌کنند. هم‌چنین دوره های صوتی آموزشی متنوعی هم در متمم وجود دارد که فهرست آن‌ها را می‌توانید در فروشگاه متمم ببینید. هم‌چنین در صفحه‌های دوره MBA و توسعه فردی می‌توانید با دوره های آموزشی متمم بیشتر آشنا شوید. هر یک از دوره های آموزشی متمم یک «نقشه راه»  دارد که مسیر یادگیری آن درس را مشخص می‌‌‌کند.

با توجه به اهمیت روزافزون سئو در دنیای تجارت، درک صحیح و اجرای اصولی لوکال سئو می‌تواند تفاوتی چشمگیر در موفقیت کسب‌وکارهای کوچک و متوسط ایجاد کند. در این مطلب به بررسی جامع مفهوم سئو محلی، اهمیت آن و راهکارهای موثر برای پیاده‌سازی آن خواهیم پرداخت. امروزه اکثر جستجوهای محلی توسط کاربران موبایل انجام می‌شود، زیرا افراد اغلب در حال حرکت یا خارج از خانه به دنبال خدمات و محصولات محلی هستند. اگر سایت شما برای نمایش در موبایل بهینه نشده باشد، تجربه کاربری منفی ایجاد می‌کند و کاربران به سرعت سایت را ترک می‌کنند. این موضوع باعث افزایش نرخ پرش یا Bounce Rate می‌شود و در نتیجه بر رتبه شما در نتایج جستجوی محلی اثر منفی می‌گذارد.

در ادامه، نکاتی را بررسی می‌کنیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید وب‌سایت کسب و کار خود را برای مخاطبان محلی بهینه‌سازی کنید. «سئو محلی یا سئو لوکال» (Local SEO) به بهینه‌سازی وب‌سایت برای بهبود حضور آنلاین کسب و کار برای جذب مشتریان محلی گفته می‌شود. در واقع، سئو محلی به فرآیندی گفته می‌شود که در آن بر بهبود رتبه‌های وب‌سایت در یک منطقه جغرافیایی خاص تمرکز می‌شود. برای بهبود رتبه کسب‌وکار خود در نتایج جستجوی محلی گوگل، باید پروفایل گوگل بیزینس خود را بهینه کنید، درخواست نظرات و امتیازات کنید، از کلمات کلیدی مرتبط با مکان استفاده کنید و ارجاعات محلی بسازید. سئوی محلی نیز به بهبود رتبه وب‌سایت در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکار شما، اما در یک منطقه جغرافیایی خاص اشاره دارد.

سئو محلی، به مفهوم بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها و محتوای آن‌ها برای جست‌وجوهای محلی است که به کسب‌وکارها کمک می‌کند در نتایج جستجوی کاربران نزدیک به موقعیت جغرافیایی آن‌ها بهتر دیده شوند. به عبارتی، زمانی که افرادی در نزدیکی کسب‌وکار شما عبارت‌هایی مانند “بهترین رستوران نزدیک من یا در مشهد” را جست‌وجو می‌کنند، سئو محلی تلاش دارد تا وب‌سایت شما را در نتایج جستجو به نمایش بگذارد. به همین دلیل، پیاده‌سازی روش های سئو محلی می‌تواند شانس شما را برای جذب مشتریان جدید و افزایش فروش به طور قابل توجهی افزایش دهد. با بهینه‌سازی وب‌سایت خود به روش و تکنیک های سئو محلی، شما می‌توانید حضور آنلاین قوی‌تری داشته باشید و از رقبا پیشی بگیرید. در جمع‌بندی مقاله درباره سئو محلی، به این نکته می‌پردازیم که سئو محلی چیست و چگونه می‌تواند به کسب‌وکارها کمک کند تا در نتایج جستجوی محلی بهتر دیده شوند. این فرآیند شامل مجموعه‌ای از روش های سئو محلی است که به بهینه‌سازی مطالب و اطلاعات کسب‌وکار در فضای آنلاین می‌پردازد.

بعد از تکمیل فرم،‌ گزینه submit یا send را بزنید تا اطلاعات شما ثبت شود. پس از ثبت آدرس کسب‌وکار در گوگل مپ، حالا باید آن را در سایت خود قرار دهید تا گوگل ارتباط شما با آدرس را بهتر درک کند. هر چه این اطلاعات را در قسمت Footer تمامی صفحات سایت شما ببیند، مطمئن می‌شود که آدرس دقیقاً همانی است که ثبت کرده‌اید و و شماره تماس شما صحیح است. در بخش اول نتایج، قسمت لوکال‌پک را می‌بینید که تعمیرگاه‌های نزدیک به موقعیت جغرافیایی شما را نشان می‌دهد. بعد از آن هم مطالب مختص به «تعمیرات ماشین لباسشویی» از بلاگ‌های مختلف قرار دارد. افراد دسته اول، با سرچ این عبارت به دنبال مغازه‌های حضوری هستند و افراد دسته دوم به دنبال راهکارها و نکات مرتبط با تعمیر لباسشویی هستند.

این عامل بررسی می‌کند که چقدر اطلاعات کسب‌وکار شما با درخواست جستجوی کاربر هماهنگ است. بهینه‌سازی برای کلمات کلیدی محلی و انتخاب دسته‌بندی‌های دقیق در Google Business Profile (GBP) می‌تواند تأثیر زیادی در افزایش ارتباط داشته باشد. مثلاً اگر شما یک کافی‌شاپ در تهران دارید، باید کلماتی مثل کافی‌شاپ نزدیک میدان انقلاب یا بهترین کافی‌شاپ تهران را هدف قرار دهید. هر زمانی که برای صفحه‌ای جدید محتوا تولید می‌کنید، باید این محتوا را با استفاده از کلمات کلیدی پرکاربرد موتورهای جستجو در URL، عنوان، Header، متا دیسکریپشن و درون متن بهینه‌سازی کنید. اگر در تولید محتوای باکیفیت و هدف‌گذاری شده بر اساس موقعیت مکانی مشکلی دارید، می‌توانید از داستان موفقیت کاربران و نمونه‌های رضایت مشتریان از محصولات و خدمات خود محتوا تولید کنید.

اولین و مهم‌ترین گام این است که کسب‌وکار خود را در Google My Business ثبت کنید. وارد سایت GMB شوید، روی دکمه «مدیریت» کلیک کنید، نام و آدرس کسب‌وکارتان را وارد کنید و آن را تأیید کنید. کسب‌وکارهایی مانند لوله‌کش‌ها، برق‌کارها، تعمیرکاران لوازم خانگی و شرکت‌های خدمات نظافت اغلب مشتریان محلی دارند. استفاده از سئو محلی باعث می‌شود مشتریان به راحتی این خدمات را پیدا کنند. از تصاویر باکیفیت استفاده کنید و برای آن‌ها توضیحات جایگزین (ALT Text) بنویسید که شامل کلمات کلیدی مرتبط باشد. از ابزارهایی مانند Google PageSpeed Insights برای ارزیابی و بهینه‌سازی سرعت استفاده کنید.

می توانند برای هر یک از این مناطق در سایت خود صفحه ای ایجاد کرده  و آن را بهینه سازی کنند. به طور خلاصه، هر کسب‌وکاری با موقعیت فیزیکی که به جامعه محلی خدمت می‌کند، می‌تواند از سئو محلی استفاده کند و از مزایای آن بهره‌مند شود. زمان لازم برای اجرای سئو محلی بستگی به شرایط کسب‌وکار و رقابت در منطقه موردنظر دارد، اما معمولاً بین 3 تا 6 ماه زمان می‌برد تا نتایج ملموس دیده شود. سالن‌های برگزاری رویدادها، مانند تالارهای عروسی، سالن‌های کنفرانس و حتی سینماها و شهربازی‌ها می‌توانند با استفاده از سئو محلی مخاطبان هدف را جذب کنند. وکلا و دفاتر حقوقی که به مشتریان محلی خدمات ارائه می‌دهند، می‌توانند از سئو محلی برای جذب افراد جستجوگر عبارات مثل وکیل امور خانواده در شیراز استفاده کنند. اطمینان حاصل کنید که وب‌سایت شما طراحی واکنش‌گرا (Responsive Design) دارد و در موبایل به‌خوبی نمایش داده می‌شود.

نوشتن یک وبلاگ مهمان در سایت مشابه با صنعت شما به جذب مشتریان هدف کمک می‌کند. اگر شما یک شرکت‌کننده فعال در مکالمات اجتماعی هستید، سروصدای اطراف شما به شکل لینک‌های ورودی، رشد رسانه‌های اجتماعی و پوشش رسانه‌ای افزایش می‌یابد. Consistency NAP (نام، آدرس و شماره تلفن)، یکی از سیگنال‌های کلیدی رتبه‌بندی بهینه‌سازی محلی است. نقل‌قول‌های NAP مکان‌هایی هستند که نام، آدرس و شماره تلفن شما در آن فهرست شده‌اند. چرا NAP مهم است؟ گوگل برای تأیید صحت همۀ اطلاعات کسب‌وکار شما از NAP استفاده می‌کند و هرچه بیشتر نقل‌قول‌های NAP را برای کسب‌و‌کار شما ببیند، مطمئن‌تر می‌شود که آدرس شما همان جایی است که می‌گویید و شماره تلفن درست است.

آموزش سئو و توسعه کسب و کار بخش کوچکی از آموزش هایی است که در سایت ما یاد خواهید گرفت. اگر می خواهید بیشتر درباره کارمجیک بدانید، به صفحه درباره ما مراجعه کنید. اسکیما یا داده ساختاریافته به کدهایی گفته می‌شود که به روبات‌های گوگل برای درک بهتر صفحه کمک می‌کنند. برای اینکه بتوانیم به روبات‌های گوگل بفهمانیم که بیزینس ما یک موقعیت فیزیکی مشخص دارد، می‌توانیم از اسکیما لوکال بیزینس استفاده کنیم. کافیست که وارد نقشه گوگل شده و به صورت کاملا رایگان موقعیت فروشگاه یا شرکت خود را به همراه اطلاعات کاملی از ساعات کاری، شماره تلفن و آدرس سایت ثبت کنید تا شما نیز در نقشه گوگل شناخته شوید. حالا که در مورد اهمیت Local SEO فهمیدیم، بهتر است ببینیم که چه کارهایی را باید انجام دهیم تا بتوانیم سایت خود را بر روی کلمات کلیدی محله محور سئو کنیم.

بر عکس سئو معمول که تا کنون احتمالا انجام داده‌اید یا حداقل به آن تسلط نسبی دارید و اصول آن را یاد گرفته‌اید، نمیتوان در سئو محلی بر روی چندین کلمه کلیدی همزمان کار کنید. اگر دقت کرده باشید، تمام نکات و اقداماتی که تا اینجا مطرح کردیم، در سایت‌هایی به جز سایت خودتان باید انجام شوند. برای مثال تصور کنید که یک رستوران گیاهی دارید و می‌خواهید پیتزای گیاهی بفروشید. بلکه عباراتی چون «پیتزای وجترین» یا «بهترین پیتزای بدون گوشت» یا «رستوران گیاهی» را جستجو کنند. پس لازم است که پرجستجوترین کلمات را در زمینه کاری خود شناسایی کرده و خود را با آن‌ها وفق دهید. حالا این سوال پیش می‌آید که گوگل تمام این اطلاعات را از کجا می‌آورد؟ با اینکه در سالیان اخیر گوگل بسیار باهوش‌تر شده، اما هنوز نمی‌تواند این اطلاعات را به صورت خودکار از طریق سایتتان به دست آورد.

البته خود سئو هم در فارسی بسیار رایج شده و حتی گاهی ترکیب‌های اضافی و توصیفی و عبارات فعلی (مانند بهبود سئو، سئو کردن، سئو سازی) را نیز با آن می‌سازند و به‌کار می‌برند. الگوریتم های گوگل (Google Algorithm) به مجموعه قوانینی گفته می‌شود که این موتور جستجو برای جریمه کردن وب‌سایت‌های متخلف و همچنین نحوه‌ی امتیازدهی به وب‌سایت‌ها در نظر می‌گیرد. به همین دلیل است که اکثر این الگوریتم‌ها، تشویقی نیستند؛ بلکه اگر آن‌ها را رعایت نکنید، با کاهش رتبه‌ در گوگل مواجه می‌شوید. بهترین پلتفرم سئوی محلی، پلتفرمی است که تمام نیازهای شما را برآورده کند. خوشبختانه، یادگیری و پیاده‌سازی سئوی محلی چندان پیچیده نیست و با کمی تلاش و استفاده از منابع آموزشی مناسب، هر کسب‌وکاری می‌تواند در این زمینه موفق شود.

برنامه‌ی کامپیوتری که تصمیم می‌گیرد چه نتایجی به کاربر نمایش داده شود را الگوریتم می‌نامند. بیشتر جستجوها توسط الگوریتم اصلی گوگل یا همان الگوریتم ارگانیک مدیریت می‌شود. اما زمانی که یک جستجوی محلی انجام می‌شود، قضیه مقداری متفاوت است و گوگل باید فاکتورهای بیشتری را برای تصمیم گیری در نظر داشته باشد. اگر کسب و کاری محلی دارید، مثلا یک رستوران در شمال تهران، یک ساعت‌فروشی در سنندج و یا یک آرایشگاه در فولادشهر، لوکال سئو می‌‌تواند نقشی حیاتی در فروش بیشتر و موفقیت شما ایفا کند. در شرایط فعلی که غول‌های فروش آنلاین مانند دیجیکالا و اسنپ مارکت و … یکه تازی می‌کنند، ممکن است کسانی که یک کسب و کار محلی دارند، از انگیزه لازم برای تقویت کسب و کار خود در فضای آنلاین برخوردار نباشند.

امیدواریم که توانسته باشیم که هر آنچیزی که در سئوی محلی مهم است را به شما بگوییم و روش‌های این کار را آموزش دهیم. ولی هر مطلب کاملی ممکن است سوالات بیشتری را برای شما بوجود بیاورد و ما در بخش نظرات آماده پاسخگویی به سوالات یا نظرات شما در این مطلب هستیم. پس اگر سوالی دارید، در بخش نظرات این سوالات را از ما پرسیده و سعی می‌کنیم در اسرع وقت پاسخگوی شما باشیم. در ادامه چند نکتۀ اساسی در مورد محتوای سایت شما برای لوکال سئو را با هم بررسی می‌کنیم. هنگامی که میکرودیتاها را به سایت خود اضافه می‌کنید، انگار که یک توضیح اضافه‌تر و جامع‌تر به سایت خود اضافه کرده‌اید که گوگل هم در نتایج جست و جو این توضیحات اضافه را به کاربران نمایش می‌دهد. (معمولا این را به عنوان ریچ اسنیپت می‌شناسیم. برای اطلاعات بیشتر به مقالۀ همکار من رامین محمودی دربارۀ ریچ اسنیپت چیست و چه تاثیری در سئو دارد، مراجعه کنید).

و دوما، این دسته از مشتریان وفادارترند و اگر از سرویسی که به آن‌ها داده می‌شود راضی باشند، باز هم باز خواهند گشت. گوگل با استفاده از اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی دستگاه مورد استفاده توسط کاربر، نتایج محلی در اطراف کاربر را نشان خواهد داد. گوگل مپ یک پلتفرم نقشه برداری و ناوبری آنلاین است که توسط گوگل توسعه یافته است. این پلتفرم به کاربران امکان می دهد تا مکان های مختلف را جستجو کنند، مسیریابی کنند و اطلاعات مربوط به آنها را پیدا کنند. اطلاعاتی مانند نام کسب‌وکار،‌ دسته‌بندی شغلی، لوکیشن دقیق در نقشه، ساعات کاری،‌ شماره تماس همراه یا ثابت،‌ آدرس سایت (آدرس اینستاگرام) و عکس‌های محل کسب‌وکار خود را به آن اضافه کنید.۵.

مثلا اگر در ونک زندگی می‌کردید، تمام رستوران‌ها، آرایشگاه‌ها، تعمیرگاه و هرچه خدماتی، فروشگاه و رستوران در ونک وجود داشت، در این مجله‌ها معرفی شده بودند. در ادامه 12 نکته بسیار مهم برای موفقیت در سئو محلی را به شما معرفی خواهیم کرد. نکاتی که در ادامه مطرح می شوند بر اساس نظرات افراد خبره در حوزه سئو محلی جمع آوری شده است. اطلاعات Name (نام کسب‌وکار)، Address (آدرس) و Phone (شماره تماس) را در قسمت‌های مهم سایت (مانند فوتر، صفحه تماس با ما و صفحه اصلی) درج کنید. مطمئن شوید این اطلاعات با NAP موجود در دایرکتوری‌ها (Directory) و Google My Business یکسان است. این اطلاعات می‌توانند در صفحه تماس با ما، فوتر سایت یا بیانیه‌های خبری درج شوند.

در ابتدای سال ۲۰۲۴ گوگل با دارا بودن سهم بازار ۹۲ درصدی بین موتورهای جستجو محبوب‌ترین موتور جستجوی جهان است. تخمین زده می‌شود که گوگل در هر ثانیه ۶۳۰۰۰ جستجو در سراسر جهان را پردازش کرده و نتایج را به مخاطبانش ارائه می‌دهد. مشتری بالقوه شما عبارتی را در گوگل جستجو می‌کند و با تعداد زیادی صفحه با عنوان‌های زرق‌وبرق‌دار مواجه می‌شود. برای گسترش این لیست می‌توانید از بهترین ابزار کیورد ریسرچ برای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید. کلمه‌ی SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است که می‌توان آن را به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو ترجمه کرد.

این‌بار تحقیق کلمات کلیدی را به قصد یافتن کلماتی که کاربران به هنگام سرچ محلی انجام می‌دهند شروع کنید. از میان تمام کلمات کلیدی موارد مرتبط به مکان را برای خود جدا کنید.بگذارید گوگل برای شما حدس بزند، به این معنا که در قسمت جستجو گوگل، عبارت “… در” را سرچ کنید و جستجوهای خودکار گوگل را جایی برای خود ذخیره کنید. برای بهبود سرعت بارگذاری سایت، می‌توانید اقداماتی مانند بهینه‌سازی تصاویر، استفاده از فشرده‌سازی، بهره‌گیری از ذخیره‌سازی در حافظه پنهان (caching)، و استفاده از شبکه‌های توزیع محتوا (CDN) را انجام دهید. همچنین ساده‌سازی کد HTML، CSS و JavaScript می‌تواند به بهبود قابل توجه سرعت بارگذاری کمک کند. توجه به این نکته ضروری است که بهبود سرعت سایت نه تنها به سئو محلی کمک می‌کند، بلکه می‌تواند نرخ تبدیل و رضایت کاربران را نیز افزایش دهد. استفاده هوشمندانه از داده‌های محلی می‌تواند نقش کلیدی در بهبود استراتژی سئو محلی داشته باشد.

لینک‌سازی داخلی در سئو مزایای زیادی دارد که از میان آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. بر عکس آموزش سئو محلی، ثبت در نتایج گوگل نیازی به سایت ندارد و فقط کافی است آدرس و مشخصات کسب و کار خود یعنی ساعات فعالیت، روزهای کاری و… را در گوگل ثبت کنید. اما سئو محلی و کسب رتبه‌های برتری در جستجوهای محلی کاری زمان‌بر است که نیاز به صبر و ممارست دارد و بهتر است که تحت هدایت متخصصین سئو انجام شود. با به کارگیری نکات ارائه شده در این مقاله به طور قطع شانس بیشتری در کسب رتبه برای جستجوهای محلی خواهید داشت. وبسایت یک کسب و کار محلی برای داشتن وجه‌ای بهتر باید از دیگر وبسایت‌های محلی لینک داشته باشد. کسب و کارهای مختلف آن شهر یا محل می‌توانند به شناخته شدن بیشتر یکدیگر در فضای آنلاین کمک کنند.

با استفاده از سئوی محلی، می‌توانید وب‌سایت خود را برای عبارت‌هایی مانند “بهترین رستوران سعادت‌آباد”، “رستوران ایتالیایی سعادت‌آباد” و “پیتزا سعادت‌آباد” بهینه‌سازی کنید. استفاده از داده‌های ساختاریافته (Schema Markup) برای کسب‌وکارهای محلی یکی از روش‌های تاثیرگذار در سئو محلی است. اسکیمای Local Business به موتور جستجو کمک می‌کند تا اطلاعات دقیق‌تری از کسب‌وکار شما را شناسایی کند. در سایت‌های ایرانی یک سری سایت‌های دایرکتوری وجود دارند که به صورت لیستی تعدادی از کسب و کارهای آنلاین را در یک جا جمع می‌کند. به عنوان مثال در سایت فیدیلیو، صفحاتی وجود که مختص رستوران‌ها و کافه‌های مناطق مختلف تهران است.

جست‌وجوهای محلی بخش جدایی‌ناپذیری از هر استراتژی SEO هستند و مشتریان را در یک منطقه، شهر یا محله خاص هدف قرار می‌دهند. اگر کسب‌وکار شما برای بهینه‌سازی محلی بهینه نشده است، احتمالاً بسیاری از مشتریان بالقوه‌ای را که در منطقه شما هستند از دست خواهید داد. در صورتی که به دنبال مشتریان محلی بیشتری از طریق جست‌وجوی گوگل هستید، سئوی محلی یا لوکال سئو Local SEO را جدی بگیرید. هرم سئو تقی مولوی، با ارائه یک مدل بصری ساده و جامع، به متخصصان سئو و صاحبان کسب‌وکارها کمک می‌کند تا عوامل موثر در موفقیت سئو را بهتر درک کنند و استراتژی خود را بر اساس آن تنظیم کنند. با رعایت این اصول و تمرکز بر عناصر کلیدی هرم، می‌توان به بهبود رتبه‌بندی سایت در موتورهای جستجو و جذب ترافیک بیشتر دست یافت.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری