تبلیغات اینستاگرام؛ راهی برای افزایش نرخ کلیک2023-01-31

نرخ کلیک یا CTR چیست؟ و راه­­­­‌های افزایش آن مگنت

در نظر داشته باشید که گام‌های متعددی وجود دارد که می‌توانید برای بهبود CTR خود بردارید. با بهبود کلی کمپین تبلیغاتی خود، CTR خود را بهبود می‌بخشید که به تبدیل بیشتر منجر می‌شود. مخاطبان شما قبلاً اولین قدم را برای بازکردن ایمیل برداشته‌اند، بنابراین اکنون باید آن‌ها را با اطلاعات داخل ایمیل خود خیره کنید. ایمیل قوی باعث می‌شود که آن‌ها روی لینک‌هایی که بیشتر مربوط به آن‌هاست کلیک کنند.

برای مثال، اگر عبارت “کفش کتانی“ را جستجو کنید، می‌توانید محصولات مختلف در این بخش از نتایج گوگل مشاهده کنید. سپس از بخش کمپین‌‍‌‎ها افزونه سایت لینک را انتخاب کرده و آدرس‌ صفحات را وارد کنید. اما چطور می‌شود جلوی این اتفاق را گرفت؟ بیایید راهکارهای افزایش CTR که به افزایش کانورژن (تبدیل) منجر می‌شود را باهم بررسی کنیم. کدام حوزه‌ها بیشترین نرخ کلیک را دارند؟  سرگرمی و هنر با ۱۱.۷۸٪، ورزش و تفریح با ۱۰.۵۳٪ و سفر با ۱۰.۰۳٪. 80 درصد از دیتای این بنچمارک بر اساس پنل گوگل ادز و 20 درصد آن مربوط به مایکروسافت است.

این ویژگی به کاربران این امکان را می‌دهد که محصولات شما را به صورت مستقیم از داخل اینستاگرام خریداری کنند، بدون اینکه نیاز به رفتن به وب‌سایت داشته باشند. برای موفقیت در تبلیغات، لازم است که استراتژی‌های دقیقی طراحی و اجرا کنید. در این مقاله، به بررسی استراتژی‌های موفق تبلیغات در اینستاگرام خواهیم پرداخت که به شما کمک می‌کند تا از این پلتفرم نهایت بهره را ببرید. تبلیغات استوری یکی از محبوب‌ترین و مؤثرترین انواع تبلیغات در اینستاگرام است. استوری‌ها به کاربران این امکان را می‌دهند که در مدت زمانی کوتاه (۱۵ ثانیه) پیامی را به مخاطبان خود منتقل کنند.

نخست، CTR به شما کمک می‌کند تا میزان جذابیت عنوان‌ها، متا دیسکریپشن‌ها و محتوای بصری را بسنجید. اگر CTR یک تبلیغ یا یک صفحه از وب‌سایت پایین باشد، به این معناست که محتوای شما نیاز به بهبود دارد تا کاربران بیشتری را به کلیک وادار کند. همچنین، در تبلیغات آنلاین، CTR یک عامل کلیدی در تعیین کیفیت و هزینه تبلیغات است.

Contact Us
https://www.hamyarit.com/blog/%d8%aa%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%ba%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%b3%d8%aa%d8%a7%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85%d8%9b-%da%a9%d9%84%db%8c%d8%af-%d9%85%d9%88%d9%81%d9%82%db%8c%d8%aa-%d8%a8%d8%b1/
Email: info@www.hamyarit.com
Phone: 09145622900
, iran, iran

اگر فرصت دارید، می‌توانید پژوهش خودتان را روی قالب‌های مختلف و چگونگی کارکرد آن‌ها برای کسب‌وکارتان انجام دهید. پس از انتخاب موفق‌ترین خلاقه‌ها، سعی کنید برای یافتن عوامل تاثیرگذار روی نرخ کلیک خود از تست A/B استفاده کنید. جمله‌بندی و نگارش، استفاده از نماد‌ها و اعداد، رنگ طرح خلاقه‌ی شما - این می‌تواند شامل چیزهایی باشد که حتی انتظارش را ندارید. تغییرات را پیاده‌سازی کنید، نتایج را آزمایش کنید و آزمایش خود را آن‌قدر ادامه دهید تا به چیزی که می‌خواهید برسید.

انتخاب رنگ‌ها و تصاویر

به بیان دیگر، ما مدرسۀ به‌روز و آنلاین تبلیغات و بازاریابی هستیم و هدفمان آگاهی‌بخشی، آموزش و تحلیل تبلیغات و بازاریابی به زبانی ساده است. در این تبلیغ از دو المان طنز و رنگ برای جلب توجه بینندگان استفاده شده است. تضاد سفید و سبز حالت دوستانه و صمیمی به بنر می‌بخشد و مخاطب را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. در جایی خودنمایی کنیم که بیشترین تعداد از مشتریان بالقوۀ ما را در بین مخاطبان خود دارد. سیاست «همین هم غنیمت است» در بازاریابی جواب‌گو نیست؛ پرداختن هزینۀ گزاف و سنگین برای جذب هر یک مشتری، پایان خوشی برای کسب‌وکار نخواهد داشت. اما می‌توانید از صاحب پیج درخواست کنید تا حداقل چند هشتگ مرتبط را، درون کپشن قرار دهد تا پست شما بیشتر دیده شود.

تبلیغ پیج در اینستاگرام به چه چیزهایی نیاز دارد ؟

داشتن اهداف مشخص به شکل دادن محتوا و طراحی تبلیغات پاپ آپ شما کمک می کند. تبلیغات پاپ آپ اینستاگرام دارای مزایای متعددی است که می‌تواند به بهبود عملکرد کسب‌وکارها کمک کند. آژانس تبلیغات نکسوس با تیمی متخصص و رویکردی داده‌محور, این اصول را به کار می‌گیرد تا تبلیغاتی متمایز و نتیجه‌گرا برای کسب‌وکارها طراحی و اجرا کند. در دنیای پر رقابت امروز, داشتن استراتژی تبلیغاتی حرفه‌ای, کلید رشد پایدار در اینستاگرام است. برگزاری مسابقات جذاب و چالشی یکی دیگر از راه‌های افزایش تعامل در اینستاگرام است.

کسب و کارهای مرتبط با صنعت گردشگری، تور‌ها، هتل‌ها و … نیز می‌توانند از تبلیغات PPC در اینستاگرام بهره‌برداری کنند. این تبلیغات به شما اجازه می‌دهد جاذبه‌ها و مقاصد گردشگری خود را به نمایش بگذارید و ترافیک بیشتری به وب‌سایت یا صفحات خود جذب کنید. اگر کسب و کار شما مرتبط با صنعت زیبایی، مد، لباس، جواهرات و … می‌باشد، تبلیغ کلیکی در اینستاگرام می‌تواند برای شما مناسب باشد. این شبکه اجتماعی معمولاً برای تبلیغ محصولات زیبایی و مد پرطرفداری است.

به‌جای گفتن «اینجا کلیک کنید»، بگویید «اکنون کتاب الکترونیکی رایگان خود را دانلود کنید! این به مخاطب شما می‌گوید که اگر روی دکمه کلیک کند، کتاب الکترونیکی را دانلود خواهد کرد. این پیام خاص و دقیق است و به مخاطبان ‌کمک می‌کند تا بدانند چه چیزی دریافت می‌کنند. به‌علاوه، اگر در حال تبلیغ روی موضوع مورد‌نظر خود هستید، دستیابی به نرخ کلیک بالا به این معناست که بیشترین تعداد ممکن از افراد را به‌سمت پیشنهاد خود سوق می‌دهید. Ctr برابر نسبت تعداد کل کلیک‌ها بر روی بنر نمایشی به کل بازدیدهای آن ضربدر عدد 100 است به عنوان مثال نرخ کلیک برای یک آگهی که به ازای 2000 بازدید، 100 کلیک داشته است برابر با 5 درصد است.

برای درک اهمیت تست A/B روی افزایش نرخ کلیک، به مثال‌های کاربردی از این مدل آزمون و خطای بازاریابی که در ادامه آورده‌ایم، توجه کنید. در تبلیغاتی که قرار می‌دهید، سعی کنید که از کاربر، دعوت کنید تا کاری را انجام دهد. مثلاً دعوت به اقدام شما، می‌تواند این باشد که کاربر وارد استوری شود، صفحه را بالا بکشد، وارد وب‌سایت‌تان شود، ایمیل خود را در فرم مربوطه وارد کند تا کد تخفیفی برایش از طریق ایمیل ارسال شود.

برای مثال، اگر تبلیغ شما ۱۰۰۰ بازدید داشته باشد و کاربران ۱۰۰ بار روی آن کلیک کرده باشند، CTR  شما ۱۰% خواهد بود. بنابراین، هرچه پیشنهاد شما جذاب‌تر باشد، نرخ کلیک بالاتری دریافت خواهد کرد. در مورد مؤثرترین روش‌های افزایش نرخ کلیک در قسمت‌های بعدی مقاله بحث خواهیم کرد.

به همین منظور می‌توان از «نشریلا» به عنوان پلتفرم متخصص در این حوزه، بهره برد. در نشریلا می‌توانید محصولات و خدمات خود را با انتشار مطالب تخصصی معرفی کنید. برای مثال در تصویر زیر نمونه‌ای از بنرهای کاپریلا را مشاهده می‌کنید که مربوط به مطلب «بازاریابی محتوا چیست» در «مجله فرادرس» است. همانطور که در تصویر مشخص است این بنرها حجم کمی را اشغال می‌کنند و از لحاظ موضوعی کاملا با مطلب مرتبط هستند. ابتدا باید حساب کابری خود را به گونه‌ای تنظیم کنید، که از تبلیغ صفحه اینستاگرام خود حداکثر استفاده را ببرید.

در این صورت نرخ تعامل افزایش پیدا می‌کند و حتی می‌توانید مشتریان بیشتری جذب کنید. استمرار و نظم در انتشار محتوا کمک زیادی به دیده‌ شدن و افزایش تعامل اینستاگرام می‌کند. اگر می‌خواهید نظم را به خوبی رعایت کنید، بهتر است یک تقویم محتوا طراحی کنید که در آن مشخص باشد در چه زمانی قرار است چه محتوایی منتشر کنید. همچنین پیدا کردن بهترین زمان انتشار پست هم کمک زیادی به بالا بردن نرخ تعامل اینستاگرام می‌کند. یکی دیگر از راه‌های افزایش تعامل در اینستاگرام، پاسخ به نظرات کاربران است.

این تبلیغات به صورت مستقیم در اکسپلور نمایش داده نمی‌شوند، بلکه بعد از کلیک کاربر روی عکس یا ویدیویی مرتبط، به نمایش داده می‌شوند. از آنجایی‌که محتوای این برگه همواره در حال تغییر است، تبلیغات اکسپلور به کسب و کارها اجازه می‌دهد تا در کنار محتوای فرهنگی و پرطرفدار به نمایش درآیند. در تبلیغات تصویری اینستاگرام، کسب و کارها از یک تصویر برای تبلیغ پیج اینستاگرام، برند، محصولات و خدمات خود استفاده می‌کنند. این تبلیغات برای کمپین‌هایی مناسب است که پیام را در قالب یک تصویر واحد منتقل می‌کنند. همچنین مانند سایر پست‌های اینستاگرام، می‌توانید کپشنی به این تصاویر اضافه کنید.

{

لینک ویدئوی IGTV خود را در دیگر شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید

|}

اصطلاح CTR مخفف عبارت Click-through rate است که بهترین ترجمه فارسی برایش «نرخ کلیک» است. توضیحات متا باید کوتاه، مختصر و در عین حال جذاب باشد تا کاربران را ترغیب به کلیک کند. URL‌هایی که خوانا و تمیز باشند و به طور واضح با محتوای صفحه مرتبط باشند، شانس بیشتری برای کلیک دارند. با این محاسبه، می‌توانید به‌طور مؤثری تصمیم‌گیری کنید و استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال خود را بهبود بخشید. نوع پلتفرمی که برای این نوع تبلیغات استفاده می‌کنید نیز می‌تواند تعرفه‌ها را تحت تأثیر قرار دهد.

برای مثال، اگر کسی «بهترین مدل‌های ساعت هوشمند» را جستجو کند، احتمالاً تبلیغات فروشگاه‌های موبایل و ساعت‌های هوشمند را خواهد دید. اگر با مفاهیمی مانند پرسونای مخاطب یا تقسیم‌بندی بازار آشنا باشید، راحت‌تر متوجه می‌شوید که چطور هدف‌گذاری دقیق می‌تواند نتایج را بهبود ببخشد و تبلیغات را از یک بازی شانسی به یک استراتژی هدفمند تبدیل کند. از یک یا دو کلمه کلیدی متمرکز بر موضوع تبلیغ یا مخاطب هدف در تیتر و متن خود استفاده کنید. به عواطف و نیازهای مخاطبین خود توجه کرده و مشکلی را برای‌شان حل کنید (این راه حل را در متن خود بیان کنید). به جای آنکه از برند و محصولتان تعریف کنید، از راهکاری که برای رفع نیاز مخاطب و نتایج مثبت آن راهکار صحبت کنید.

در اینجا، من ۴ نوع پیجی که برای تبلیغ در اینستاگرام مناسب نیستند را معرفی می‌کنم. در سال ۲۰۲۴، ۸۴ درصد از مصرف‌کنندگان اعلام کردند که پس از تماشای ویدیوهای تبلیغاتی، انگیزه بیشتری برای خرید پیدا کرده‌اند. تبلیغات همسان به نوعی از تبلیغات پولی گفته می‌شود که در آن، محتوای تبلیغاتی از نظر ظاهری با محیط یا بستری که در آن قرار دارد هیچ تفاوتی ندارد. برای افزایش کارایی، می‌توانید از Long Tail Keywords (عباراتی که ۳ تا ۵ کلمه دارند) استفاده کنید تا نرخ تبدیل را افزایش داده و CPC (هزینه به ازای هر کلیک) را کاهش دهید. از آنجایی که هر دو استراتژی، اهداف متفاوتی دارند، نمی‌توان گفت که کدام یک برتر از دیگری است. شما می‌توانید به‌جای انتخاب یکی از این روش‌ها با ترکیب هر ۲ استراتژی با هم، از مزیت‌های بیشتری هم بهره‌مند شوید.

  • می‌توانید با برندهایی همکاری کنید که مخاطبان هدفشان با شما مشابه است اما رقیب محسوب نمی‌شوند و یکدیگر را در صفحات خود معرفی کنید یا کمپین مشترک راه‌اندازی کنید.
  • عنوان‌ها و توضیحات متا باید به‌گونه‌ای نوشته شوند که به نیاز کاربر پاسخ داده و او را ترغیب به کلیک کنند.
  • {
  • ابتدا باید حساب کابری خود را به گونه‌ای تنظیم کنید، که از تبلیغ صفحه اینستاگرام خود حداکثر استفاده را ببرید.
  • |}{
  • شناسایی دقیق مخاطبان هدف یکی از عوامل کلیدی برای بهینه‌ سازی تبلیغات بنری در اینستاگرام به شمار می‌آید.
  • |}
  • توجه داشته باشید که هر کسب و کار می‌بایست استراتژی‌های مختص به خود را برای تبلیغات PPC در لینکدین تعیین کند و با توجه به نیازهای خاص خود، بودجه و هدف‌های بازاریابی خود را مدیریت کند.
  • {
  • این تبلیغات به صورت مستقیم در اکسپلور نمایش داده نمی‌شوند، بلکه بعد از کلیک کاربر روی عکس یا ویدیویی مرتبط، به نمایش داده می‌شوند.
  • |}

برای آغاز تبلیغات موثر در اینستاگرام, اولین و حیاتی‌ترین گام, شناسایی دقیق مخاطب هدف است. این شامل تعیین ویژگی‌های جمعیتی, علاقه‌مندی‌ها, رفتار آنلاین و نیازهای کاربران مرتبط با برند شما می‌شود. در کنار آن, تحلیل بازار و بررسی رقبا برای شناسایی نقاط قوت و ضعف تبلیغات آنها ضروری است.

در اینجا راهکارهایی را توضیح می‌دهم که با استفاده از آنها، می‌توانید تبلیغات اینستاگرامی به مراتب بهتری را قرار دهید. توجه و استفاده از این نکات، می‌تواند بازدهی بیشتری را برای شما به همراه داشته باشد. ابتدا می‌رویم به سراغ انواع تبلیغات در اینستاگرام و ببینیم از چه راه‌هایی می‌توان در اینستاگرام تبلیغ کرد. شما می‌توانید تبلیغات خود را از روش‌های مختلفی انجام دهید که شاید رایج‌ترین آن‌ها، تبلیغات از طریق صفحات پربازدید است. در این مقاله می‌خواهم به این سؤال پاسخ دهم که چطور از تبلیغات در اینستاگرام بیشترین بازدهی را بگیریم؟ می‌خواهم به شما نکاتی را بگویم که بیشترین بازدهی را از تبلیغات خود بگیرید. شاید شما در اینستاگرام تبلیغاتی را قرار داده باشید یا اینکه قصد دارید تبلیغاتی را بگذارید.

البته نرخ کلیک پایین همیشه بد نیست و می‌تواند نشان‌دهندۀ استراتژی‌‌ای باشد که امتیاز خود را از دست داده است. مهم است که شما فقط یک عنصر را در یک زمان آزمایش کنید تا به‌طور واقعی نحوۀ تأثیر تغییر بر مخاطبان خود را‌ اندازه‌گیری کنید. فرایند انتخاب پیج‌های مناسب و برقراری ارتباط با آن‌ها بسیار پیچیده و وقت‌گیر است. افزایش آمار نصب اپلیکیشن هم از دیگر اهدافی است که از طریق تبلیغات گسترده اینستاگرام محقق می‌شود. تبلیغات ریلز معمولاً کمتر از ۳۰ ثانیه هستن و با توجه به جذابیت بالای این فرمت، می‌تونین پیام‌های سریع و تأثیرگذاری رو منتقل کنین.

هر پلتفرم به انواع جمعیت‌های هدف خاص خدمات می‌کند و این امکان را به کسب‌وکارها می‌دهد که پلتفرم مناسب برای بازار هدف خود انتخاب کنند. هنگامی که کاربر بر روی تبلیغ کلیک می‌کند، به وب‌سایت مقصد (لندینگ پیج) انتقال پیدا می‌کند. صفحه فرود باید به‌صورتی طراحی و بهینه‌سازی شده باشد که با محتوای تبلیغ همخوانی داشته باشد و تجربه‌ خوبی را برای کاربران فراهم کند. صفحه فرود به‌خوبی به نرخ تبدیل و بازگشت سرمایه‌گذاری (ROI) از هزینه تبلیغات کمک می‌کند.

از قصد این دو برند را در کنار هم آورده‌ایم؛ هدف این بود که ببینید وقتی برندی رهبر بازار می‌شود و کرسی بازار خود را در بین مردم دارد، می‌تواند متفاوت عمل کند. اپل در این بنر، مطمئن از خود، از کلید فراخوان ‌به‌ اقدام استفاده نکرده است. به هیچ مدل خاصی از محصولات خود هم اشاره نمی‌کند و فقط در شعاری کوتاه از برجسته‌بودن آیفون می‌گوید. پس‌زمینه‌ای ساده با رنگ تیره و درکل طراحی مینیمالیستی بنر هم بزرگی و غرور برند را در ذهن تداعی می‌کند. در تصویر زیر تمامی بنرهای استفاده‌شده در کمپین تبلیغات نمایشی پلتفرم استریم دیزنی‌پلاس (The Mandalorian) را می‌بینیم؛ در جایگاه‌های مختلف و با اندازه‌های متفاوت. شما می‌توانید از تصاویر خلاقانه و جذابی که در ادامه قرار داده‌ایم، الگو گرفته و باعث افزایش CTR تبلیغات‌تان شوید.

نرخ کلیک خوب را نمی‌توان در عددی ثابت بیان کرد چون نرخ کلیک برای هر مدل کسب و کار و هر نوع تبلیغ، متفاوت است. پس اگر می‌خواهید بفهمید که نرخ کلیک شما خوب است یا بد، می‌توانید در مورد میزان میانگین آن در صنف کاری خود و نیز نوع تبلیغات تحقیق کنید. زمانی‌که اختلاف نرخ کلیک خود و نرخ کلیک میانگین را متوجه شدید راحت‌تر می‌توانید برای بهبود آن تلاش کنید. نرخ کلیک معمولا برای کمپین‌های تبلیغاتی در موتورهای جستجو و رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌شود. نرخ کلیک به معنای میزان کلیکی است که به ازای هر بار نمایش دریافت کرده‌اید. نمایش یا IMMERSION تعداد دفعاتی است که صفحه سایت یا تبلیغ شما به کاربر نمایش داده شده است اما نرخ کلیک بعد  از نمایش و به معنای تعداد دفعاتی است که کاربران حاضر شده اند روی چیزی که دیده اند کلیک کنند.

تبلیغات استوری, Reels, پست‌های فید یا اکسپلور هر کدام برای اهداف خاصی مانند آگاهی‌بخشی, افزایش تعامل یا فروش مستقیم طراحی می‌شوند. همچنین زمان انتشار تبلیغات و تطابق آن با رفتار آنلاین مخاطبان اهمیت ویژه‌ای دارد. در نکسوس, با استفاده از داده‌های تحلیلی و الگوریتم‌های پیشرفته, بهترین ترکیب کانال‌ها و زمان‌بندی مناسب برای حداکثر اثربخشی انتخاب می‌شود. CTR یا نرخ کلیک یکی از شاخص‌های مهم در بازاریابی دیجیتال و سئو است که می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید محتوای وب‌سایت و تبلیغاتتان چقدر برای کاربران جذاب بوده است. با بهبود CTR، می‌توانید ترافیک وب‌سایت خود را افزایش داده و جایگاه خود را در نتایج موتورهای جستجو بهبود بخشید.

اگر هم منابع کافی دارید، باز هم بهتر است هر گروه از مشتریان را با تبلیغی مشخص و مرتبط هدف بگیرید؛ چون هرکدام نیاز، علاقه، رفتار و ویژگی‌های متفاوتی دارند. اگر دقت کرده باشید، امروزه اغلب مردم که عاشق نوتلا هستند، به‌جای به کار بردن واژهٔ شکلات صبحانه یا شکلات کاکائویی، نوتلا را به کار می‌برند. درواقع، شرکت نوتلا توانست با برندسازی خود، کلمات کلیدی را که مردم به دنبال آن بودند، تبدیل به برند خود کند. در این مسیر، باید صبوری به خرج دهید و به برندینگ ادامه دهید تا بتوانید چنین جایگاهی را در گوگل به دست آورید. مثلاً ستاره‌های زرد رنگی که به‌صورت سیستم امتیازدهی به سایت شما، در زیر عنوان ظاهر می‌شود، در کلیک کاربر موثر است. یعنی اگر ۱۰۰۰ ایمیل شما درست تحویل داده شود و ۵۰ نفر روی لینک کلیک کنند، نرخ کلیک برابر است با ۵ درصد.

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم. از طرفی، متوجه می‌شوید که آیا محتوای شما با خواسته و نیت کاربر از جست‌وجوی عبارتی مشخص هم‌خوانی دارد یا نه. شاید مثلاً هزار نفر تبلیغ شما را ببینند؛ ولی فقط ۱۰ نفر روی آن کلیک کنند. ببینید، وقتی کاربر کلمه‌ یا عبارتی را در گوگل جست‌وجو می‌کند، لیستی از نتایج جست‌وجو – که به این صفحات نتایج جست‌وجو، سرپ (SERP) گفته می‌شود – ردیف می‌شود. اگر حروف اول کلمات «Click Through Rate» را کنار هم قرار دهیم، به کلمهٔ CTR می‌رسیم که به‌معنای نرخ کلیک است. کار خود را با ساختن چندین خلاقه مختلف شروع کنید و نگاهیبه الگو‌های عمومی بیندازید.

علاوه‌بر این، بهره‌گیری از کلماتی که احساس کمبود وقت، از دست دادن فرصت و فوریت را به مخاطب منتقل می‌کنند، در عناوین تبلیغاتی استفاده کنید. این مورد با ترغیب مشتری به هرچه سریع‌تر کلیک کردن روی لینک شما، موجب افزایش نرخ کلیک خواهد شد. عنوان صفحات فرود، تیترهای مربوط به محتوای تبلیغاتی، جملاتی که در بالای هر صفحه نمایش داده می‌شوند و حتی لغات موجود در  نامک (URL) هر لینک، در ترغیب کاربران به کلیک روی آن، مؤثراند.

کسب و کارهایی هستند که هر از چندگاهی، کمپین‌های تبلیغاتی را در اینستاگرام برگزار می‌کنند و معمولاً هزینه بالایی نیز برای آن پرداخت می‌کنند. مثلاً کسب و کارها و فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ مثل دیجی‌کالا، زیاد این کمپین‌ها را برگزار می‌کنند. به‌طور مثال تخفیف‌هایی که به مناسبت‌های مختلف مثل عید نوروز، شب یلدا و … قرار می‌دهند را به‌صورت گسترده، در پیج‌های اینستاگرام تبلیغ می‌کنند. اگر نگاهی به آمار شبکه‌های اجتماعی بیندازید، متوجه می‌شوید که تعداد کاربران و میزان استفاده از آن افزایش پیدا کرده است. از طرفی، تعداد پیج‌ها و کسب‌ و کارهای فعال در شبکه‌های اجتماعی هم افزایش یافته و باعث رقابت سنگین میان آن‌ها شده است.

برای ایجاد تبلیغات پاپ آپ موثر در اینستاگرام، باید به نکات زیر توجه کنید. اتصال حساب‌های اینستاگرام و فیسبوک برای اجرای تبلیغات در اینستاگرام ضروری است. این ادغام به شما امکان می‌دهد به ویژگی‌های هدف‌گیری قدرتمند دسترسی داشته باشید و تبلیغات خود را از طریق مدیر تبلیغات فیسبوک مدیریت کنید. برای شروع ایجاد تبلیغات پاپ آپ اینستاگرام، باید یک حساب تجاری در این پلتفرم داشته باشید.

همچنین امکان انتخاب استوری، فید یا هر دو برای نمایش تبلیغات وجود دارد. تا اینجا با تبلیغ پیج در اینستاگرام آشنا شدیم و روش‌های آن را آموختیم. در ادامه یکی از مهم‌ترین روش‌های تبلیغ پیج در اینستاگرام یعنی تبلیغات اسپانسری را توضیح می‌دهیم.

سومین نکته مهم در بهینه‌ سازی تبلیغات بنری در اینستاگرام، توجه ویژه به متن تبلیغ و فراخوان اقدام (CTA) است. این بخش باید به‌گونه‌ای طراحی شود که نه‌تنها جذاب و کوتاه باشد، بلکه به‌سرعت و وضوح مخاطب را به انجام اقدام موردنظر ترغیب کند. اینفلوئنسر به حساب‌هایی کاربری در فضای مجازی گفته می‌شود که تأثیرگذاری زیادی روی مخاطبان خود دارند. اینفلوئنسرها هم بر اساس تعداد فالوورها و هم بر اساس نوع فعالیتشان به دسته‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند. ایجاد اعتماد در میان مشتریان یکی از مهم‌ترین موضوعات روز بازاریابی و تبلیغات است.

برای سایت‌های ارائه‌دهنده خدمات دامنه، هاست و سرور، CTR بالا به معنای جذب مشتریان جدید و افزایش درآمد است. کسب و کارهای مرتبط با ورزش، تجهیزات و وسایل ورزشی و … نیز می‌توانند از تبلیغات PPC در اینستاگرام بهره‌مند شوند. این تبلیغات به شما اجازه می‌دهد تجهیزات و محصولات ورزشی خود را به مخاطبان ورزشی نمایش دهید.

علاوه بر این، طراحی تبلیغ باید بر اساس علایق و نیازهای این مخاطبان صورت گیرد تا اثرگذاری بیشتری داشته باشد. یکی از بهترین روش‌های حفظ مخاطبین در اینستاگرام، به اشتراک‌گذاری‌های ویدئوهای آموزشی است. خیلی از این ویدئوها، مثل ویدئوهای آموزش کار کردن با محصولات می‌توانند طولی بیش از یک دقیقه داشته باشند و برای به اشتراک‌گذاری آن‌ها در اینستاگرام می‌توانید از IGTV استفاده کنید. اگر ایده‌ای خوب برای تولید یک ویدئوی تبلیغاتی برای به اشتراک‌گذاری در IGTV به ذهن شما برسد، مطمئن باشید نظر مخاطبان را به خود جلب خواهید کرد. به عنوان مثال، اگر یک رستوران دارید، می‌توانید یک ویدئو از سرآشپز خود در حال تهیه‌ی غذا به اشتراک بگذارید. همچنین، می‌توانید با استفاده از وب‌سایت‌های ساخت رایگان تیزر تبلیغاتی، تیزرهای ویدئویی تبلیغاتی دارای طول بیش از یک دقیقه تولید کرده و در IGTV به اشتراک بگذارید.

فرقی نمی‌کند از چه نوع تبلیغی استفاده می‌کنید؛ تمام مدل‌های تبلیغات، از همسان و بنری گرفته تا تبلیغات درون‌اپلیکیشنی و ویدئویی، بدون کال‌تواکشن مناسب، ابتر و ناقص‌اند. به ۲ مسئله هم دقت کنید که بسته به نوع تبلیغ، می‌توانید عنوان و متن آن را شخصی‌سازی کنید تا ارتباط بهتری با کاربر برقرار کنید. برای نمونه، به عنوان‌های تبلیغات زیر نگاه کنید که به‌ترتیب از عبارت‌های «بدون جراحی»، «روش انحصاری» و «مزوتراپی رایگان» برای جلب توجه بیشتر بهره برده‌اند.

صرفا قرار دادن یک بنر تبلیغاتی در سایت، سبب به چشم آمدن آن و جلب توجه کاربران نمی‌شود و در برخی موارد ممکن است آگهی شما، در بین سایر بخش‌های سایت گم شود و اصلا دیده نشود. یکی از موضوعات که سبب تشویق افراد برای دنبال کردن یک موضوع مشخص، می‌شود تحریک حس کنجکاوی در آن‌ها است که برای افزایش نرخ کلیک تبلیغات بین المللی هم می‌توان از این موضوع استفاده کرد. بنابراین انتخاب کلمات مناسب و جذاب برای دعوت از آن‌ها برای انجام یک اقدام و هدایت آن‌ها به سمت هدف نهایی تبلیغات بسیار مهم است. برای افزایش نرخ کلیک بر روی تبلیغات بنری باید نکات و موارد مهمی را در نظر داشته باشید که در ادامه این بخش 8 مورد از آن‌ها را بیان خواهیم کرد.

بهترین راه برای تعیین حد و حدود مقدار نرمال CTR، مقایسهٔ نرخ کلیک خودتان با میانگین CTR معمول در صنعت مشابه (البته با در نظرگرفتن اهداف خودتان) است. با این افزونه‌ها، می‌توانید اطلاعات بیشتری (مثل اطلاعات تماس، لینک صفحات مهم، پیشنهادی ترغیب‌کننده و…) را به تبلیغ خود در نتایج جست‌وجوی گوگل اضافه کنید. دقت کردید؟ ممکن است سایت شما بارها در بین نتایج یک صفحه نشان داده شود؛ اما کاربران روی آن کلیک نکنند. اگر تبلیغات شما برای قالب‌های موبایلی بهینه‌سازی نشده باشند، به سادگی این احتمال وجود دارد که بسیاری از کاربران نتوانند آن‌ها را ببینند. تبلیغات نه‌تنها باید متناسب با قالب باشد و به درستی کار کند، بلکه حیاتی است که بدانید تبلیغ شما در دستگاه‌های موبایل به چه شکل خواهند بود. طراحی منحصربه‌فرد و دو رنگ اصلی قرمز و سفید، برای بنر این برند جلوۀ متفاوتی ساخته است که سریع به چشم می‌آید.

با این حال، برای تبلیغات فیس بوک و اینستاگرام، میانگین CTR حدود 1٪ است. بالاترین نتیجه در صفحه جستجوی گوگل دارای میانگین 31.7٪  رتبه دوم دارای میانگین 24.7٪ و رتبه سوم نیز دارای 18.7٪  در CTR است و تنها 0.78٪ از جستجوگران روی لینک از صفحه دوم کلیک می­‌کنند. یادتان باشد اگر می­‌خواهید نرخ CTR را بالا ببرید، به رقبای خود فکر نکنید و عملکرد خود را در نظر بگیرید و خود را با آن بسنجید. چرا که اگر وارد دنیای رقابتی با دیگران شوید ممکن است ناامید شوید و مسیر خود را رها کنید. استوری‌ها به صورت تمام صفحه نمایش داده می‌شن و برای جذب فوری مخاطب طراحی شدن.

به عبارتی دیگر تعداد کلیک‌ها تقسیم بر تعداد دفعات نمایش آگهی یا همان نمایش‌ها، نرخ کلیک را مشخص می­‌کند. با برنامه‌ریزی دقیق و استفاده بهینه از منابع مالی، می‌تونین تبلیغات مؤثری رو در اینستاگرام اجرا کنین. با دانستن نرخ کلیک و افزایش آن، می‌توانید ترافیک بیشتری را روانهٔ سایت‌تان کنید و احتمال تبدیل مخاطب به مشتری را بالا ببرید.

میزانموفقیت تلا‌ش‌های بازاریابی آن‌ها می‌تواند متفاوت باشد، اما نگاهی از منظر کاربر می‌توانددید خوبی به شما بدهد. داشتن نرخ کلیک بالا باعث بهبود رتبه در موتورهای جستجو و افزایش اعتبار سئو می‌شود. همچنین، تبلیغات با نرخ کلیک بالا معمولاً هزینه کمتری به ازای هر کلیک دارند. با این حال، نباید تنها به این معیار برای ارزیابی عملکرد کمپین‌ها اتکا کرد. این دسته‌بندی‌ها می‌توانند براساس جنسیت، سن، موقعیت جغرافیایی یا علایق کاربران باشند. وگان‌ها به حیوانات خانگی و نگهداری از آن‌ها علاقه دارند و به احتمال زیاد به محصولات ما هم نیاز پیدا خواهند کرد.

ترکیب این موارد با کلمات و جملاتی که نیازهای مخاطب شما را پوشش می‌دهند، می‌تواند مشتری را به کلیک روی لینک‌های‌تان، ترغیب کند. سعی کرده‌ام در این مقاله به‌طور کامل بحث تبلیغات اینستاگرامی را توضیح بدهم تا بتوانید بیشترین بازدهی را بگیرید. پس در ادامه با من در آکادمی دی‌ام بام همراه باشید تا به آموزش تبلیغات اینستاگرام بپردازیم. سوالات و تجربیات خود را در رابطه با استفاده از تبلیغات پولی با ما به اشتراک بگذارید. برای آشنایی بیشتر با این نوع از تبلیغات پیشنهاد می‌کنیم مقاله تبلیغات بنری چیست؟ را مطالعه فرمایید.

تبلیغات در اینستاگرام https://www.hamyarit.com/blog/%d8%aa%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%ba%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%b3%d8%aa%d8%a7%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85%d8%9b-%da%a9%d9%84%db%8c%d8%af-%d9%85%d9%88%d9%81%d9%82%db%8c%d8%aa-%d8%a8%d8%b1/
منبع اصلی