الگوریتم های گوگل برای سایت خبری

مهمترین الگوریتم‌های گوگل و آپدیت‌هایی که هر ساله روی آنها اعمال می‌شود

این الگوریتم توانایی بالایی در شناسایی وب‌سایت ‌هایی دارد که اطلاعات نادرست، گمراه‌کننده یا تبلیغاتی ارائه می‌دهند. از طرفی الگوریتم مدیک تأثیر مستقیمی بر کسب‌وکارهای آنلاین به ویژه در حوزه سلامت دارد. وب‌سایت‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، باید مطابق با استاندارد های الگوریتم مدیک بهینه‌سازی شوند تا بتوانند در نتایج جستجو موفق باشند. الگوریتم کبوتر (Pigeon) که در سال 2014 معرفی شد، بهبود نتایج جستجوی محلی را هدف قرار داده است. الگوریتم کبوتر با ترکیب سیگنال‌های محلی و الگوریتم‌های سنتی جستجو، نتایج دقیق‌تری را بر اساس مکان کاربر ارائه می‌دهد و به سئو لوکال کمک زیادی می‌کند. اگر به دنبال کسب و کار، خدمات یا اطلاعات در منطقه خود هستید Pigeon به کمک شما می‌آید و اطلاعات دقیق و کامل را به شما ارائه می‌دهد.

هدف اصلی این الگوریتم بهبود تجربه کاربری بود، چرا که گوگل متوجه شده بود کاربران از سایت‌هایی که در بالای صفحه تبلیغات زیاد و محتوای کمی دارند، ناراضی‌اند. الگوریتم Page Layout بررسی می‌کند که چه مقدار از صفحه اصلی در بالای صفحه با تبلیغات پر شده و چنانچه تبلیغات از حد مشخصی بیشتر باشد، سایت ممکن است جریمه شود. این به‌روزرسانی در ۲۲ آگوست ۲۰۱۳ برای یافتن و حذف محتوای نامربوط یا هرزنامه و درک موثر هدف جستجوی کاربر راه‌اندازی شد. الگوریتم مرغ مگس‌خوار برای درک پرسش کاربر و هدف آن پرس‌و‌جو به گوگل کمک می‌کند به طوری که می‌تواند تمام نتایج ممکن را تفسیر کند و بهترین نتایج را در بالای SERPها در اختیار آنها قرار دهد. الگوریتم گوگل یکی دیگر از الگوریتم های گوگل است که در سال ۲۰۱۷، به‌صورت غیررسمی توسط گوگل معرفی شد. الگوریتم کافئین با هدف افزایش سرعت ایندکس شدن صفحات جدید و ارائه نتایج جستجوی مرتبط‌تر و به‌روزتر به کاربران در سال 2010 به وجود آمد و نحوه فهرست‌بندی و نمایش صفحات وب را به طور قابل توجهی تغییر داد.

این الگوریتم بر اساس کیفیت محتوا به صفحات امتیاز می‌دهد و هدف اصلی آن ارتقای محتوای با ارزش و کاهش دیده شدن سایت‌های اسپم و محتوای تکراری است. پاندا محتوایی را که تنها به منظور جذب کلیک نوشته شده یا تکراری است شناسایی و جریمه می‌کند. PageRank اولین الگوریتم گوگل است که توسط بنیان‌گذاران، لری پیج و سرگئی برین، طراحی شد. لینک‌های ورودی از سایت‌های معتبر و محبوب وزن بیشتری دارند و به این ترتیب، صفحه‌هایی که بیشترین و باکیفیت‌ترین لینک‌ها را دریافت می‌کنند، در نتایج جستجو بالاتر ظاهر می‌شوند. روش‌های سئو دائماً در حال تغییر هستند؛ به همین دلیل است که سئو سایت در سال‌های اخیر با تغییرات بسیاری همراه بوده است.

یعنی این مفاهیم باید داخل سایت اجرا شود تا گوگل شما را در رتبه‌های اول جای دهد. منظور تخصص فرد نویسنده، اعتبار صفحه سایت و قابلیت اعتماد در اطلاعات صحیح سایت است. این الگوریتم بیشتر روی مسئله سلامت و مالی افراد تمرکز دارد که البته وضعیت جان و مال افراد را هم در نظر می‌گیرد. برای این آپدیت معمولاً یک سری معیار مشخص را در نظر گرفتند تا بتوانند رتبه سایت را ارتقا دهند و اعتماد افراد را جلب کنند. درواقع گوگل توسط این الگوریتم، عباراتی را که توسط کاربر جستجو می‌شود را از نظر معنا و ارتباط معنایی مورد بررسی قرار می‌دهد و در کسری از ثانیه، بهترین، دقیق‌ترین و واقعی‌ترین نتیجه را ارائه می‌دهد.

هدف آن این است که جستجوها را بهتر درک کند و نتایج مرتبط با آنها را نشان دهد؛ به این صورت که عبارات جستجو را از لحاظ معانی تجزیه تحلیل می‌کند و تعامل کاربر را با گوگل افزایش می‌دهد. همین باعث می‌شود که کاربر نتیجه بهتری بگیرد که معمولا بهینه سازی کلمات کلیدی و استفاده از آنها به شکل متعادل در این الگوریتم تاثیر بسیار زیادی دارد. الگوریتم رقص گوگل نیز یکی دیگر از الگوریتم‌ های گوگل است که عملکرد جالبی دارد. عملکرد این الگوریتم که در اوایل دهه‌ی ۲۰۰۰ معرفی شد، به این ترتیب است که وقتی گوگل صفحات جدید وب سایت‌ها را ایندکس می‌کند و یا تغییراتی در الگوریتم خود می‌دهد، ممکن است نتایج جستجو تغییر کند. کاری که گوگل انجام می‌دهد این است که با بازی کردن با رتبه‌های صفحات مختلف، داده‌های متفاوتی را از کاربران دریافت کرده و در نهایت به این نتیجه می‌رسد که کدام صفحه باید در رتبه‌های بالاتر قرار بگیرد.

از میان الگوریتم‌های گوگل، الگوریتم Page Layout به قالب‌بندی صفحه وب برای رتبه دهی به آن توجه می‌کند. به عنوان مثال اگر یک صفحه وب با کادرهایی از تبلیغات و بنرهای مختلف پر شده باشد، کاربر برای پیدا کردن محتوای اصلی با مشکل مواجه خواهد شد و این از نظر سئوی گوگل یک امتیاز منفی محسوب می‌شود. در واقع گوگل تمایل ندارد کاربران را به سمت صفحاتی در اینترنت هدایت کند که مملو از بنرهای تبلیغاتی هستند و تجربه کاربرای نامناسبی برای کاربران ایجاد می‌کنند. بعد از معرفی دو الگوریتم پاندا و پنگوئن، سایت‌های زیادی با از دست دادن رتبه مواجه شدند که پس از تصمیم به استفاده از روش‌های سئو کلاه سیاه دیگری گرفتند. آن‌ها سعی کردند با توجه بیش از حد به کمیت‌ها خود را به رتبه های بالاتر برسانند، مانند استفاده زیاد از لینک، استفاده زیاد از کلمات کلیدی و همچنین استفاده از کلمات کلیدی در دامنه سایت که واقعا موفق هم بودند.

در این موقعیت بود که گوگل الگوریتم EMD را در سال 2012 منتشر شد و در این سال‌ها بارها آپدیت شده و بهبود یافته است. الگوریتم EMD در واقع یک آپدیت بزرگ بود که باعث شد سایت‌های بی‌کیفیت از رده خارج شوند. البته ناگفته نماند که علاوه بر کیفیت محتوا، عوامل دیگری مانند سرعت بارگذاری و ریسپانسیو بودن سایت و همینطور تجربه کاربری خوب هم در رتبه‌بندی تاثیرگذارند. پس باید هر دو حالت را درنظر بگیرد؛ ممکن است محتوای شما ایندکس شود یا امکان دارد اصلاً رتبه نگیرد. و از بین سایت های مختلف؛ صفحاتی را که کیفیت‌ بالاتر و محتواهای ارزشمندتری دارند را با کمک دیگر الگوریتم های گوگل رتبه بندی می کند.

این الگوریتم به گوگل کمک کرد تا نقد و بررسی های محصول باکیفیت و مفیدی را در نتایج جستجو نمایش دهد، که به کاربران در تصمیم گیری خرید کمک می کند. تازگی محتوا با اولویت دادن به محتوای جدید و به روز، به ویژه در مورد موضوعات حساس به زمان، نتایج جستجو را بهبود بخشید. این الگوریتم به گوگل کمک کرد تا در مورد موضوعاتی که به سرعت تغییر می کنند، مانند اخبار و رویدادهای جاری، نتایج جستجوی مرتبط‌تری را ارائه دهد. پاندا با هدف مبارزه با محتوای بی کیفیت و اسپم، به بهبود کیفیت نتایج جستجو پرداخت. این الگوریتم سایت هایی را که محتوای بی کیفیت، تکراری یا اسپم داشتند، جریمه می کرد و به سایت هایی که محتوای باکیفیت و ارزشمند تولید می کردند، پاداش می داد. الگوریتم هیلتاپ (Hilltop) جزو الگوریتم‌های قدیمی گوگل است که در سال 2003 معرفی شد که همچنان نیز استفاده می‌شوند.

سیستمی برای اطمینان از اینکه گوگل محتوای اصلی را (شامل گزارش اصلی) برجسته‌تر و بالاتر از کسانی که صرفاً به آن استناد می‌کنند، نشان می‌دهد. این سیستم که به گوگل کمک می کند تا بازنمایی مفاهیم را در پرس و جوها و صفحات درک کند و آنها را با یکدیگر تطبیق دهد. سیستمی که برای نمایش محتوای تازه‌تر برای جستجوهایی که نیاز به محتوای جدید دارند طراحی شده است. مثلا اگر وب‌سایتی با هدف کسب رتبه در کلمه «خرید لپ تاپ» دامنه laptopbuy.ir را خریداری کند، این سیستم از این اتفاق جلوگیری می‌کند. درست است که کار الگوریتم Penguin با تمرکز و توجه روی لینک‌های ورودی آغاز شد اما این الگوریتم بعد‌ها به رصد لینک‌های خروجی و لینک‌های داخلی سایت نیز پرداخت. بهترین راه برای در امان ماندن از خشم این الگوریتم بی‌رحم، شناخت کامل آن است؛ بنابراین مطالعه مقاله الگوریتم پاندا می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد چراکه در آن به رفع جریمه گوگل پاندا نیز پرداخته‌ایم.

با هر جستجو، گوگل ذهنش را به کار می‌گیرد تا در میان میلیاردها صفحه، بهترین و مرتبط‌ترین پاسخ را برای ما پیدا کند. اما پشت این ذهن فعال، مجموعه‌ای پیچیده از فرمول‌ها و معیارها پنهان شده که به آن الگوریتم گوگل می‌گوییم. اگر به دنبال راهکارهایی برای بهبود رتبه سایت خود هستید، ما می‌توانیم شما را در اجرای بهترین استراتژی‌های سئو راهنمایی کنیم تا به موفقیت در جستجوهای گوگل دست یابید. چرا RankBrain مهم است؟ این الگوریتم قادر است به‌طور هوشمند نتایج را بر اساس رفتار کاربران بهینه کند. برای مثال، اگر کاربران بیشتر روی یک نتیجه خاص کلیک کنند یا مدت‌زمان بیشتری را در آن سپری کنند، RankBrain این رفتار را ثبت کرده و به آن نتیجه اهمیت بیشتری می‌دهد. حساسیت رنک‌ برین به رفت و برگشت‌های کاربر به صفحه‌ی نتایج گوگل (Pogo-sticking)این فاکتور توصیفی‌ست از بازگشت ناامیدانه کاربر به صفحه نتایج جست و جو!

این الگوریتم از چارچوب متن به متن T5 استفاده می‌کند و 1000 برابر قدرتمندتر از BERT است. به این الگوریتم 75 زبان مختلف و بسیاری از وظایف مختلف به طور هم‌زمان آموزش داده شده است و به آن اجازه می‌دهد تا درک جامع‌تری از اطلاعات و دانش جهانی نسبت به مدل‌های قبلی ایجاد کند. گوگل در سال‌های اخیر مفهوم سودمند بودن را نیز به این الگوریتم‌ها اضافه کرده است و نحوه کار الگوریتم گوگل مدیک نیز به همین صورت است. حال ممکن است این محتواها در زمینه فعالیت‌های مالی باشند یا در زمینه فعالیت‌های سلامتی، هر چه که سودمندتر باشند برای گوگل و الگوریتم گوگل مدیک مهم‌تر خواهند بود. الگوریتم برت گوگل کلمات وارد شده به گوگل را با سایر کلمات و عبارت موجود در متن‌ها بررسی می‌کند. در نتیجه دیگر کلمات با کلمات مقایسه نمی‌شوند و یک کلمه ممکن است با یک عبارت که مفهوم یکسانی با آن کلمه داشته باشد مقایسه شود.

کیفیت محتواهای منتشر شده در سایت، داشتن خلاقیت در نوشتن محتوا‌های تخصصی و بک لینک‌های با کیفیتی که سایت دریافت می‌کند اعتبار محتوای شما را نزد گوگل بالا می‌برد. مثالا برای تضمین اعتبار یک سایت برای کاربران ایرانی داشتن SSL و یا اینماد گزینه مناسبی است و باعث اطمینان کردن مردم به سایت می‌شود. الگوریتمی که تا حدی رفتاری مشابه با الگوریتم مرغ مگس‌خوار دارد و هر بار که شما عبارتی را سرچ می‌کنید، مانند مرغ‌ مگس‌خوار به دنبال مفهوم پشت عبارت می‌گردد اما به شکل گسترده‌تر و کامل‌تر! الگوریتم کبوتر به شما کمک می‌کند که سئوی داخلی و سئوی خارجی صفحه خود را تحلیل کرده و بهبود بدهید. با فعالیت‌های خارج از صفحه مانند اعمال فهرست‌های تجاری مرتبط در دایرکتوری‌های کاملا قانونی شروع کنید و کانکشن‌ها و بک‌لینک‌های با کیفیت را امتحان کنید.

این سیستم‌های پیشرفته طراحی شده‌اند تا مرتبط‌ترین و مفیدترین صفحات را برای کاربران پیدا کنند و بر اساس عواملی مانند کیفیت محتوا، اعتبار بک‌لینک‌ها، کلمات کلیدی و تجربه کاربری، آن‌ها را رتبه‌بندی کنند. گوگل با به‌روزرسانی مستمر و معرفی جدیدترین الگوریتم‌های گوگل، به دنبال ارائه نتایجی است که دقیقاً با نیاز کاربران همخوانی داشته باشد. گوگل در سال 2024، با به‌روزرسانی الگوریتم‌های خود، همچنان به بهبود تجربه کاربران و کیفیت نتایج جست‌وجو ادامه داد. از جمله جدیدترین تغییرات گوگل، الگوریتم Helpful Content Update به شمار می‌رود که تمرکز آن بر ارتقاء محتوای مفید و مرتبط برای کاربران است؛ به‌طوری که سایت‌هایی با محتوای کلیشه‌ای یا کم‌کیفیت رتبه پایین‌تری دریافت می‌کنند. همچنین الگوریتم SpamBrain با هوش مصنوعی پیشرفته‌تر، توانایی بیشتری در شناسایی لینک‌های غیرطبیعی و محتوای اسپم دارد. گوگل با تقویت الگوریتم Core Web Vitals نیز تجربه کاربری (UX) را در اولویت قرار داده است.

گوگل الگوریتم مرغ مگس خوار را برای سرچ صوتی (voice-search) پایه‌گذاری کرد و حالا هرچه زمان می‌گذرد و دستگاه‌ها بیشتر به تایپ صوتی مجهز می‌شوند اهمیت بیشتری می‌یابد. بر همین اساس، مرغ مگس خوار به کل عبارت سرچ شده توجه می‌کند نه تک‌تک کلمات. چراکه ممکن است به دلایلی چون اشتباهات تایپی و… عبارتی سرچ شود که در واقع منظور کاربر نباشد. اما گوگل به کمک این الگوریتم می‌تواند نتایجی را ارائه دهد که با وجود اشتباه تایپی با آنچه در ذهن کاربر بوده تطابق داشته باشد. به طور خلاصه، EAT مشخصه‌ای است که نشان می‌دهد یک صفحه با کیفیت است و آن را برای کاربران مفید می‌کند. بازخورد این ارزیابی‌ها و بررسی کیفیت محتواها مستقیماً بر رتبه‌بندی سایت‌ها تأثیر نمی‌گذارد؛ اما به گوگل کمک می‌کند تا رتبه‌بندی سایت‌ها را در طول زمان بهبود بخشد.

گوگل با بروزرسانی مرورگر گوگل کروم خود به نسخه 62، به کاربرانی که قصد ورود به وب سایت های بدون ssl داشتند، هشدار ناامن بودن سایت میداد. این موضوع تا امروز هم ادامه دارد (به شکل جدی تر) و هدف گوگل از این رفتار این است که همه مدیران وب سایت ها را مجبور به گرفتن گواهینامه ssl و امن تر کردن سایتشان کند. ابزار moz نمایش داده که تغییرات گسترده ای در حال اجراست در حالی که به نظر آپدیت الگوریتمی اجرا نشده بود. بعد از این گوگل از این خبر داد که این یک مشکل کوچک بود و به سرعت توسط تیم گوگل رفع شده. الگوریتم Passage Ranking، بخش‌های کوچک‌تر و دقیق‌تری از محتوا که به‌طور خاص با سوالات کاربران مرتبط هستند، شناسایی کرده و رتبه‌بندی می‌کند. SpamBrain با ترکیب هوش مصنوعی و تحلیل داده‌های رفتاری، نقش مهمی در بهبود کیفیت جست‌وجو گوگل ایفا می‌کند.

گوگل رقص به گوگل امکان می‌دهد تا تغییرات جدید الگوریتمی را آزمایش کرده و عملکرد آن‌ها را قبل از اعمال در مقیاس بزرگتر ارزیابی کند. چرا این الگوریتم اهمیت دارد؟ پنگوئن باعث شد تا گوگل لینک‌های ورودی به سایت‌ها را با دقت بیشتری بررسی کند و تنها لینک‌های طبیعی و معتبر را در رتبه‌بندی لحاظ کند. این تغییر باعث شد تا تکنیک‌های لینک‌سازی غیرمجاز کم‌اثر شوند و سایت‌ها به جای خرید لینک به دنبال لینک‌های ارگانیک و طبیعی باشند. اتفاق افتاده است که کلمه کلیدی را جستجو کردید و وارد سایتی شدید اما محتوای مورد نظر را پیدا نکردید. یک سری سایت هایی هستند که کلمات کلیدی پرکاربرد را برای سایت خود و صفحات آن استفاده می کنند تا جستجو ها را از آن خود کنند. اگر پیوند پنگوئن‌ها در صف‌های طولانی شما را به یاد پیوندها و لینک‌ها در دنیای وب‌سایت‌ها می‌اندازد خوب است بدانید پنگوئن‌ها از هر نوع پیوند یا لینکی خوششان نمی‌آید.

در این مقاله، لیست الگوریتم های مهم گوگل ارائه شد و درباره قوانین و روش‌های مورد استفاده برای جلوگیری از جریمه گوگل توضیحاتی ارائه شد. در میان انواع الگوریتم‌های گوگل، الگوریتم پاندا یکی از کارآمدترین الگوریتم‌ها معرفی شده است که خصوصیت‌ها و امکانات ویژه‌ای را به کاربران ارائه می دهد. این الگوریتم کارآمد به خوبی کیفیت انواع مقالات و محتواهای سایت‌ها را مدیریت و ارزیابی می کند. در حقیقت می توان گفت الگوریتم پاندا مواردی مثل محتوای کپی، محتواهای خیلی کوتاه، صفحات فاقد ارزش و پرتکرار را آنالیز و تحلیل می کند. انواع الگوریتم‌های گوگل هر کدام اهداف مختلفی را دنبال میکنند، اما هدف مشترک آن‌ها مشخص کردن ارزشمندترین وب سایت‌ها برای کاربران و رتبه بندی آنها است.

الگوریتم فرد با شناسایی و جریمه کردن سایت‌هایی که محتوای بی‌کیفیت و تبلیغات زیاد داشتند، به بهبود تجربه کاربری کمک شایانی کرد. این الگوریتم با شناسایی و جریمه کردن سایت‌هایی که از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه استفاده می‌کردند، به ایجاد یک فضای رقابتی سالم‌تر در دنیای سئو کمک کرد. الگوریتم فرد به صاحبان سایت‌ها یادآوری کرد که تولید محتوای باکیفیت و مرتبط با نیاز کاربران، مهم‌ترین عامل برای موفقیت در دنیای دیجیتال است. الگوریتم های گوگل مجموعه‌ای از قوانین و دستورالعمل‌های پیچیده‌ای هستند که وظیفه اصلی آن‌ها رتبه‌بندی صفحات وب در نتایج جستجو است. زمان طراحی سایت باید توجه داشته باشیم که این الگوریتم‌ها تعیین می‌کنند که وقتی یک کاربر در گوگل جستجویی انجام می‌دهد، چه صفحاتی باید به عنوان نتایج نمایش داده شوند و ترتیب نمایش آن‌ها چگونه باشد.

به عبارت ساده‌تر، رقص گوگل به گوگل کمک می‌کند تا بهترین نتایج را به کاربران ارائه دهد. در حقیقت رقص گوگل به طور مستقیم بر رتبه صفحات وب در نتایج جستجو تأثیر می‌گذارد. از طرفی گوگل با استفاده از رقص گوگل، سعی می‌کند تا صفحاتی را به کاربران نمایش دهد که بیشترین ارتباط را با جستجوی آن‌ها دارند و تجربه کاربری بهتری را ارائه می‌دهند. همچنین کمک می‌کند تا محتوای باکیفیت و مفید را از محتوای بی‌کیفیت تشخیص دهد و به طور مداوم وب را رصد می‌کند تا تغییرات ایجاد شده در سایت‌ها را شناسایی کرده و رتبه‌بندی صفحات را بر اساس این تغییرات به‌روزرسانی کند. آیا می‌خواهید وب‌سایت شما در صدر نتایج جستجوی گوگل بدرخشد؟ همه چیز به درک دقیق الگوریتم‌های گوگل بستگی دارد!

به این صورت که بیشتر از ۵۰۰ میلیون مفهوم را در نظر می‌گیرد و بیشتر از سه و نیم بیلیون فکس را در بین روابط این مفاهیم داخل خودش جای می‌دهد تا دنیای واقعی و روابط بین موجودات بهتر درک شود. در واقع این الگوریتم باعث می‌شود که شما در مورد مفاهیم واقعی اطلاعات دقیق‌تری داشته باشید و بتوانید خیلی راحت از طریق فیلم، کتاب و اشخاص، آنها را متوجه شوید که همین سطح کارایی گوگل را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. به تمامی الگوریتم‌هایی که زیرمجموعه الگوریتم اصلی موتور جستجو (الگوریتم هسته) هستند و وظایفی مانند بررسی محتوا، لینک، کلمات کلیدی و همچنین اثرات مخرب در سایت‌ها را برعهده دارند، الگوریتم‌های جانبی گوگل گفته می‌شود. الگوریتم های گوگل (Google Algorithm) به مجموعه قوانینی گفته می‌شود که این موتور جستجو برای جریمه کردن وب‌سایت‌های متخلف و همچنین نحوه‌ی امتیازدهی به وب‌سایت‌ها در نظر می‌گیرد. به همین دلیل است که اکثر این الگوریتم‌ها، تشویقی نیستند؛ بلکه اگر آن‌ها را رعایت نکنید، با کاهش رتبه‌ در گوگل مواجه می‌شوید. اگر قصد دارید نوشته‌هایتان را برای این الگوریتم گوگل سئو کنید باید علاوه بر کلیدواژه از مترادف‌های آن نیز استفاده کنید.

پانداها شخصیت آرام و کتاب‌خوانی دارند، بنابراین به راحتی می‌توانید تصور کنید روزانه تعداد زیادی پاندا در حال خواندن محتوای وب‌سایت شما هستند. آن‌ها تمام مطالب را به دقت می‌خوانند و کیفیت محتوا به شدت برایشان اهمیت دارد و دیگر نمی‌‌شود مثل قبل با ردیف کردن کلمات کلیدی در یک متن، پانداها را فریب داد. آن‌ها به خوبی می‌توانند یک متن مفید را از یک متن ضعیف تفکیک کنند، می‌توانند کاری کنند که هیچ کاربری پایش به یک سایت بی‌کیفیت کشیده نشود چون آن‌ها محتوایی را که دوست ندارند، به کسی معرفی نمی‌کنند. این الگوریتم برای کسانی که کسب‌کار محلی دارند و می‌خواهند در نتایج گ.گل هم دیده شوند، بسیار حیاتی است. یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش دیده شدن در جستجوها، گسترش فهرست کلمات کلیدی و همچنین ردیابی رتبه‌بندی خاص مکان است. وقتی موقعیت مکانی خود را بررسی می‌کنید، همیشه مطمئن شوید که این کار را از مکان مورد نظر و موقعیت هدفت‌تان انجام می‌دهید.

برای مثال، اگر عبارت “لئوناردو داوینچی” را جستجو کنید، گراف دانش علاوه بر اطلاعات پایه مانند تاریخ تولد و آثار، شما را به دیگر نقاشان رنسانس مانند مایکل آنجلو و رافائل هدایت می‌کند. این سیستم داده‌های مرتبط را از منابع معتبر جمع‌آوری و با کمک جستجوی معنایی به کاربران ارائه می‌دهد. الگوریتم PayDay Loan که در 12 ژوئن 2014 مجدداً به‌روزرسانی شد سعی دارد تا عبارت‌هایی که به عنوان اسپم سرچ می‌شوند را شناسایی کند. از دیگر وظایف الگوریتم بهینه‌سازی سایت PayDay Loan حفاظت بهتر نتایج جستجو در برابر حملات سئوی منفی سایت‌هاست. EMD مخفف Exact Match Domain به معنی دامنه دقیقا مرتبط است و به دامنه‌هایی اشاره دارد که دقیقا شبیه به کلمه کلیدی هستند که کاربر آن را جستجو می‌کند. قبلا سایت‌ها بدون توجه به محصول و محتوای خود، دامنه سایت را طبق کلمه کلیدی انتخاب می‌کردند که رتبه خوبی هم دریافت می‌کردند که این آپدیت جلوی این روش را گرفت.

اگر زمانی که این صفحه در رقص گوگل در رتبه‌های اول و دوم قرار گرفت توانست کاربران را به خود جذب کند قطعاً تأثیر خوبی در رتبه‌اش خواهد دید. بسیاری از الگوریتم‌هایی که از سمت گوگل معرفی می‌شوند تاثیر مستقیمی ‌روی وضعیت ترافیک سایت شما دارند. البته نمی‌توان به قطعیت گفت که تمام این الگوریتم‌ها به طور مستقیم با سئوی سایت شما در ارتباط هستند؛ اما بهتر است به عنوان یک متخصص سئو همواره از آپدیت‌های جدید الگوریتم‌های گوگل باخبر باشید. در ادامه فهرست الگوریتم‌های گوگل را با هم می‌بینیم و درباره بعضی از آنها توضیحاتی را خواهیم خواند. در هنگام تایپ در کادر به طور خودکار اطلاعات و کلمات کلیدی بررسی می‌شود و این دستور ادامه‌ی عبارت ‏را حدس زده و تحت عنوان لیستی به کاربر نشان می‌دهد. الگوریتم تازگی محتوا به معنی استفاده از محتواهای تازه بر اساس تاریخ زمان انتشار نیست.

مدیک با تمرکز بر وب سایت های حوزه سلامت و پزشکی، به بهبود کیفیت نتایج جستجو در این حوزه پرداخت. این الگوریتم به گوگل کمک کرد تا نتایج جستجوی مرتبط تر و قابل اعتماد ترین را در حوزه سلامت و پزشکی ارائه دهد، که به دلیل حساسیت این حوزه، بسیار مهم است. این الگوریتم ها، از بدو تولد گوگل تا به امروز، مسیری طولانی و پر فراز و نشیب را پیموده اند. در این مقاله، به سفری عمیق به قلب تکامل جستجو و الگوریتم های گوگل از ابتدا تا سال ۲۰۲۴ می پردازیم. این سفر، ما را با تاریخچه الگوریتم های گوگل و تأثیر آن ها بر نتایج جستجو آشنا می کند و به درک بهتری از سئو و بهینه سازی موتور جستجو می رساند. الگوریتم کبوتر بر جستجوهای محلی تمرکز دارد و به وب‌سایت‌های نزدیک به موقعیت جغرافیایی کاربران اولویت می‌دهد.

آن‌ها به دنبال لینک‌های طبیعی و معتبرند و وب‌سایت‌هایی با لینک‌های اسپم و غیر مرتبط را جریمه می‌کنند. موارد بالا از مهم‌ترین موضوعاتی‌ست که می‌تواند پاندا را از سایت شما ناامید کند اما هنوز راه برای به دست آوردن دل پاندا هست. اولین کاری که باید برای رتبه گرفتن انجام دهید توجه به الگوریتم موبایل است. با استفاده از این ابزار، می‌توانید بفهمید که باید روی کدام عامل کار کنید تا دید نسخه موبایل شما بهبود یابد. همچنین، می‌توانید با کمک ابزارهای ارزیاب وب‌سایت، سازگاری تلفن همراه را هم به سرعت بررسی کنید. این الگوریتم روی سه مبنای اصلی کار می‌کند که آن هم تخصص، اعتبار و قابلیت اعتماد است.

آنها عواملی مانند استفاده از کلمات کلیدی ، بک لینک ، عملکرد سایت و تجربه کاربر را در نظر می گیرند. الگوریتم های SEO به طور مرتب به روز می شوند تا اطمینان حاصل شود که موتورهای جستجو بیشترین و با کیفیت ترین نتایج را ارائه می دهند. اگر هم تغییری در کیفیت یا ساختار وب‌سایتی ایجاد کنید، گوگل با الگوریتم‌های همیشه‌بیدارش سری به آن سایت می‌زند و تصمیم می‌گیرد جایگاه جدیدی برایش در نظر بگیرد یا همان رتبه قبلی را حفظ کند. الگوریتم‌های گوگل، ابزارهای قدرتمند موتور جستجو در فضای وب هستند که به صورت پویا عمل می‌کنند. انواع این الگوریتم‌ها با قابلیت بهبود و تغییر، همواره بهینه‌سازی نتایج جستجو را هدف می‌گیرند.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/