افزایش رتبه سایت با کمترین هزینه
افزایش رتبه سایت در گوگل 26 روش بهبود رتبه سایت در گوگل
این ابزار میتواند یکی از بهترین ابزارهای رایگان برای ارتقای کلمات کلیدی در گوگل باشد همینطور بیشتر برای بررسی مانیتورینگ استفاده میشود. برای افزایش رتبه کلمات کلیدی بهتر است از ابزارها استفاده کنید و ممکن است این ابزارها رایگان یا پولی باشند که شما میتوانید متناسب با نیازتان از آنها استفاده کنید. متا دیسکریپشن توضیح کوتاهی از محتوای هر صفحه هست که زیر عنوان صفحه توی نتایج جستجو نمایش داده میشه. اگه متا دیسکریپشن تکراری، از دست رفته یا خیلی کوتاه باشه، گوگل ممکنه صفحت رو کمتر در نتایج نشون بده. برای اینکه مطمئن بشی سایتت از HTTPS استفاده میکنه، فقط کافیه به نوار آدرس مرورگرت نگاه کنی. اگه یه قفل سبز یا کلمه Secure رو میبینی، یعنی سایتت امنه و از HTTPS استفاده میکنه.
ریدایرکتهای زنجیرهای و حلقههای ریدایرکت یه مشکل بزرگ توی سئو هستن. زنجیره ریدایرکت وقتی اتفاق میافته که یه صفحه به صفحه دیگه ریدایرکت بشه و اونم به یه صفحه دیگه و این داستان ادامه پیدا کنه. اینجور مشکلات باعث میشن موتورهای جستجو و حتی کاربرا نتونن به درستی به محتوای نهایی برسن. ریدایرکتهای 302 به موتورهای جستجو میگن که یه انتقال موقتیه و صفحه اصلی قراره به زودی برگرده. مشکل اینجاست که اگه بهاشتباه از 302 استفاده کنی، گوگل ممکنه محتوای اصلی صفحه رو همچنان رتبهبندی کنه و به ریدایرکت توجه نکنه.
البته این موضوع به راحتی قابل تشخیص نیست، اما باید بگوییم که بسیاری از هاست های مشکل دار، میتوانند فضایی دارک و متهم گونه داشته باشند که گوگل به سرعت آنها را ردیابی و پیگیری خواهد کرد. اگر هاست شما سالم نباشد و به طور مکرر قطع شود، کاربران به زودی از ورود به سایت شما امتناع میکنند. Google Search Console بهت این امکان رو میده که عملکرد سایتت در گوگل رو بررسی کنی. این ابزار میتونه مشکلات سایتت رو پیدا کنه، صفحاتت رو برای ایندکس شدن ارسال کنه و نشون بده که چه کلمات کلیدی باعث جذب ترافیک میشن. بهینهسازی این پروفایل باعث میشه رتبه سایتت توی جستجوهای محلی بهتر بشه و ترافیک محلی بیشتری جذب کنی.
با افزایش تجربه و اعتبار در کسب و کارتان نیاز است که پست های مهمان را در وب سایت هایی منتشر کنید که دارای آتوریتی بسیار بالایی می باشند. وبلاگ های کوچک مرتبط با حوزه کاری شما فرصت های خوبی برای انتشار محتوا و لینک سازی محسوب می گردند. تصاویر میتوانند تاثیر زیادی بر اینکه چگونه بازدید سایت را بالا ببریم داشته باشند. استفاده از تصاویر بهینه شده، که حجم کمی دارند و در عین حال کیفیت مناسبی دارند، میتواند به افزایش سرعت سایت و در نتیجه افزایش سئو سایت کمک کنند. همچنین، استفاده از متن جایگزین (alt text) برای تصاویر، یکی از تکنیکهای مهم در سئو است. توضیحات متا به موتورهای جستجو کمک میکند تا بفهمند صفحه شما درباره چه موضوعی است.
این کلمات معمولاً رقابت کمتری دارن و برای سایتهای کوچک یا تازهکار یه فرصت خوب برای جذب مخاطب و افزایش ترافیک ارگانیک هستن. همچنین خوبه که آدرس نقشه سایتتو به فایل robots.txt اضافه کنی تا موتورهای جستجو راحتتر پیداش کنن. این چکلیست شامل ۴۱ نکته مهمه که اگه اونا رو رعایت کنی، میتونی رتبه سایتت رو بالا ببری و ترافیک ارگانیکت رو بیشتر کنی. ایجاد برندهای شخصی برای برند شما (مانند خود شما یا کارمندتان) در شبکه های اجتماعی ایده خوبی می تواند باشد. چرا که این گونه بیشتر دیده شده و از مزایای این کار بهره مند خواهید شد.
یکی از بهترین و آسان ترین روش ها یافتن افراد جدیدیست که احتمالا به برند شما علاقه مند خواهند شد. شرکت های مشابه با خود را یافته و با دست یابی به فالوورهای آنها، سعی در جذب آنها کنید. در بسیاری از مواقع دیده می شود که این افراد در پاسخ به شما، صفحه تان را فالو خواهند کرد. به جای درخواست از آنها با اینفلوئنسرها برای تولید یک محتوا همکاری کنید. به عنوان مثال می توانید با انجام یک مصاحبه یا مبادله کردن اطلاعات مربوط به یک تحقیق، امتیازاتی به دست آورید.
وقتی این لینکها رو پیدا کردی، میتونی از همون سایتها درخواست لینک کنی یا از استراتژیهای مشابه استفاده کنی. به این ترتیب، نه تنها لینکهای ارزشمندی میگیری، بلکه میفهمی چه نوع محتوایی در صنعتت محبوبتره. برای اینکه مطمئن بشی نسخههای تکراری سایتت ایندکس نشدن، میتونی از ابزارهایی مثل Google Search Console استفاده کنی و نسخههای مختلف سایتت رو بررسی کنی. همچنین با استفاده از ریدایرکت 301 میتونی تمام نسخههای تکراری رو به نسخه اصلی هدایت کنی. با افزایش فعالیت خود در شبکه های اجتماعی می توانید فالوور های جدید کسب کنید. منظور ما از فعالیت در اینجا هر گونه اقدامیست که در ارتباط با مخاطبینتان در شبکه های اجتماعی صورت میگیرد.
توضیحات دیسکریپشن این شانس را به شما می دهد تا به افزایش جذابیت نمایش سایت خود در نتایج جستجو بپردازید. بنابراین از مهارت های بازاریابی خود بهره برده و متنی را بنویسید که کاربران را به جای کلیک بر روی 9 آیتم دیگر، ترغیب به کلیک بر روی سایت شما کند. هیچ دلیلی وجود ندارد که محتوایی از یک صفحه بر روی سایر صفحات همان سایت یا دیگر وبسایت ها وجود داشته باشد. با این حال وجود محتوای تکراری بدون اینکه کلمه ای را کپی کرده باشید در وب سایت شما امری کاملا محتمل است. گراف دانش گوگل در حال بزرگتر شدن بوده و امروزه قادر است که به بسیاری از سوالات کاربران با توجه به اطلاعاتی که از سراسر وب کسب کرده است، پاسخ کوتاه و دقیقی دهد.
عنوان هر محتوا باید با توجه به نوع صفحه و شناسایی هدف مخاطبین از جستجو مشخص شود. اما به سادگی مهم ترین چیزی که در افزایش رتبه سایت در گوگل موثر است، تولید محتوا است. صرفا نوشتن محتوای طولانی و توضیحات بیش از اندازه نمی تواند به رتبه گرفتن سایت در گوگل کمک کند. برای اینکه محتوایی که تولید می کنید در گوگل رتبه بگیرد باید به نکات سئو در تولید محتوا مسلط باشید. در صورتی که کاربر پاسخ سوال خود را پیدا نکند، از صفحه سایت شما خارج می شود و دوباره جستجو می کند و یک وبسایت دیگر را باز می کند.
برای افزایش سئو سایت و بهبود رتبه سایت خود، نیاز دارید که به طور منظم عملکرد سایت خود را بررسی کنید. ابزارهایی مانند Google Analytics و Search Console میتوانند به شما در درک نقاط قوت و ضعف سایت کمک کنند. با رشد روزافزون استفاده از دستیارهای صوتی مانند Google Assistant و Siri، بهینهسازی برای جستجوی صوتی یکی از راههای افزایش سئو سایت است. سعی کنید محتوای خود را به گونهای بنویسید که بتواند به سوالات کاربران به صورت محاورهای پاسخ دهد. عنوان صفحات یکی از مهمترین عوامل تأثیرگذار در رتبهبندی موتورهای جستجو است. عنوان باید شامل کلمات کلیدی اصلی باشد و همچنین کاربرپسند و جذاب باشد تا بتواند کلیکهای بیشتری را جذب کند.
همچنین، تصاویر با کیفیت و بهینهسازی شده نه تنها تجربه کاربری را بهبود میبخشند، بلکه در دستیابی به اهداف سئویی شما نیز مؤثر خواهند بود. یک آدرس کوتاه، مرتبط و شامل کلمات کلیدی به کاربران و موتورهای جستجو کمک میکند که موضوع صفحه را بهتر درک کنند. موتورهای جستجویی مانند گوگل، سایتهایی را که محتوای منحصربهفرد و باکیفیت ارائه میدهند، با رتبههای بالاتر پاداش میدهند. بنابراین، اگر میخواهید جایگاه بهتری در نتایج جستجو به دست آورید و بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کنید، تمرکز بر تولید محتوای مفید و جذاب ضروری است. این نوع محتوا نهتنها کاربران را به سایت شما میآورد بلکه باعث میشود زمان بیشتری را در آن سپری کنند؛ مفهومی که به آن Dwell Time گفته میشود.
این کلمات جستجوهای خاصتری رو هدف قرار میدن و نرخ تبدیل بالاتری دارن، چون کاربرهایی که این کلمات رو جستجو میکنن دقیقاً میدونن دنبال چی هستن. کلمات کلیدی "پولساز" اونایی هستن که بیشتر از همه به فروش و سود ختم میشن. این کلمات معمولاً مستقیماً به محصولات یا خدمات تو مربوط میشن و هدفشون اینه که کاربران رو به مشتری تبدیل کنن. برای پیدا کردن این کلمات، اول باید ببینی که چه عباراتی بیشترین نرخ تبدیل رو دارن؛ یعنی کدوم کلمات باعث میشن کاربرها از تو خرید کنن یا خدماتت رو استفاده کنن. منظور از سایت های اسپم سایت هایی هستند که ار تکنیک های غیر مجاز در وب سایت خود استفاده می کنند.
گوگل سایتهایی که از این پروتکل استفاده میکنند را در رتبه بالاتری قرار میدهد. کارشناس نرمافزار، طراح وب سایت و کارشناس فنی وب هاستینگ، مسلط به زبان انگلیسی و علاقهمند به موضوعات IT و تکنولوژی. اما واقعیت جالب این است که تقریباً ۲ میلیارد وب سایت در سراسر جهان وجود دارد و حدودا در هر ثانیه یک وب سایت جدید ایجاد میشود. جهت اطلاع از هزینه ها بایستی سایت و کلمات مورد نظر شما مورد بررسی قرار بگیرد و نهایتا تا ۲۴ ساعت زمان و هزینه پروژه به شما اعلام می شود. لینک دائمی یا پرمالینک (Permanent Link)، آدرس یکتایی است که برای هر صفحه وب تنظیم می شود و به طور دائمی، برای آن صفحه مورد استفاده قرار می گیرد.
عنوان، اولین چیزی است که کاربران در نتایج جستجو مشاهده میکنند و توضیحات متا به آنها کمک میکند تا بفهمند آیا محتوای صفحه با نیاز آنها همخوانی دارد یا خیر. برای بهرهگیری از این تکنیک، کافی است از کلمات و عباراتی مرتبط و هممعنا با موضوع اصلی محتوا استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر محتوای سایت شما درباره «سفر به اروپا» است، میتوانید از عباراتی مانند «گردشگری»، «رزرو هتل»، «بلیط هواپیما» و «جاذبههای گردشگری» استفاده کنید. این رویکرد به موتورهای جستجو کمک میکند که موضوع محتوای شما را بهتر درک کرده و آن را به کاربران مرتبط نمایش دهند. در نتیجه، استفاده از LSI میتواند ترافیک ارگانیک سایت شما را افزایش داده و باعث افزایش رتبه سایت در گوگل شود.
در این مقاله، به بررسی سئو و معرفی ۳۰ ترفند برای افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو خواهیم پرداخت. با اجرای این ترفندها، میتوانید نه تنها افزایش سئو سایت خود را تضمین کنید، بلکه به بهبود عملکرد کلی سایت و افزایش بازدید نیز کمک نمایید. برای افزایش رتبه سایت در گوگل باید برای کاربر ارزش آفرین باشید، آن هم با کمک محتوایتان، همانطور که میدانید دهها سایت در گوگل وجود دارند که دقیقا روی همان کلمه کلیدی مدنظر شما فعالیت میکنند. حال با خلق محتوای ارزش آفرین به گوگل دلیل میدهید که از میان آن همه سایت، شما را انتخاب کند. در لیست 30 تایی که بالاتر برای شما توضیح دادایم تقریبا همه ی معیارهای رتبه بندی از نظر گوگل (آن هایی که عموما همه از آن اطلاع دارند) را توضیح دادیم. واقعیت این است که رتبه بندی در گوگل بر اساس الگوریتم های پیچیده ای صورت می گیرد که همه ی این موارد بالغ بر 200 مورد است و همه ی آن ها تا به امروز مشخص هم نیست!
یک توضیح کوتاه اما قوی میتواند کاربران را به کلیک روی لینک شما ترغیب کند. این توضیحات، علاوه بر کمک به موتورهای جستجو در درک محتوای صفحه، کاربران را نیز برای یافتن محتوای مفید هدایت میکنند. الگوریتمهای پیچیده گوگل به طور مداوم بهروزرسانی میشوند و دستیابی به جایگاهی برتر در نتایج جستجو همچنان یکی از بزرگترین چالشها به شمار میآید. با این وجود، رعایت اصول و بهرهگیری از تکنیکهای موثر سئو اصفهان، میتواند بهبود قابل توجهی در رتبه سایت ایجاد کرده و مسیر موفقیت در جذب کاربران را هموار سازد. گوگل صفحاتی را در نتایج برتر نمایش می دهد که جواب جستجوگر را به طور کامل پوشش دهند.
اما احتمال دیده شدن صفحات شبکه های اجتماعیتان را در نتایج جستجو افزایش می هد. به عنون مثال اگر از کلمات کلیدی صحیح در پروفایل فیسبوک خود استفاده کنید، احتمال افزایش دیده شدن آن در برخی از جستجوها (هم در گوگل و هم در فیسبوک) افزایش می یابد. بررسی سایتهای رقبای موفق به شما این امکان را میدهد که بهترین استراتژیها را برای افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو شناسایی کنید. بررسی بکلینکهای رقبا و استراتژیهای محتوا میتواند به شما در ارتقاء رتبه سایت کمک کند. لینکهای داخلی باعث میشوند که موتورهای جستجو به راحتی به صفحات مختلف سایت شما دسترسی پیدا کنند و همچنین به کاربران کمک میکنند که محتوای مرتبط بیشتری را در سایت شما پیدا کنند. این کار نه تنها افزایش سئو سایت را تضمین میکند، بلکه باعث میشود کاربران مدت زمان بیشتری را در سایت شما بمانند.
اما اگه این علامت نباشه، یعنی هنوز از HTTP استفاده میکنی و نیاز داری که به HTTPS مهاجرت کنی. این کار به افزایش اعتماد کاربرات هم کمک زیادی میکنه، چون HTTPS اطلاعات کاربران رو در برابر هکرها محافظت میکنه. برای این کار میتونی از ابزارهایی مثل Ahrefs، Semrush یا Moz استفاده کنی تا بفهمی کلمات کلیدی چقدر رقابتی هستن و چطور میتونی سایتت رو بهبود بدی تا شانس بهتری برای رتبه گرفتن داشته باشی. وقتی سایتت دچار یک Manual Action بشه، گوگل یه گزارش داخل Search Console برات میفرسته که نشون میده کدوم صفحات تحت تأثیر قرار گرفتن و چرا این اتفاق افتاده. ممکنه به دلایل مختلفی مثل محتوای بیارزش، لینکهای خریداری شده یا دادههای ساختاری نادرست باشه.
قبل از شروع تولید محتوا، لازم است عباراتی را شناسایی کنید که کاربران برای جستجو از آنها استفاده میکنند. این انتخاب هوشمندانه میتواند نهتنها ترافیک سایت شما را افزایش دهد بلکه تجربه کاربر را نیز بهبود بخشد؛ زیرا کاربران به راحتی محتوایی را که به دنبال آن هستند، پیدا میکنند. افزایش زمان حضور کاربران در سایت یک سیگنال مثبت برای موتورهای جستجو است که میتواند به بهبود رتبهبندی شما کمک کند. علاوه بر این، محتوای ارزشمند کاربران را ترغیب میکند تا دوباره به وبسایت شما بازگردند و در بلندمدت، این وفاداری باعث افزایش اعتبار و محبوبیت سایت شما میشود. هرچقدر از محتوای یونیک و تأثیر آن در افزایش رتبه سایت در گوگل بگوییم بازهم کم است. تولید محتوای یونیک و البته مطابق با اصول سئو میتواند علاوه بر افزایش بازدید کاربران از شما، موتورهای گوگل را به این ترغیب کند که به شما رتبهی بهتری بدهند.
راهکار جایگزینی که سریع تر و شاید در برخی موارد به صرفه تر باشد، استفاده از گوگل ادز است. کمک گوگل ادز چیست؟ تبلیغات گوگل به شما کمک می کند در کمترین زمان ممکن بتوانید در صفحه اول نتایج موتور جستجوی گوگل قرار بگیرید. همانطور که گفته شد، موتور جستجوی گوگل پتانسیل بسیار مناسبی برای نمایش تبلیغات در صفحه اول گوگل دارد. این کار به کسب و کارها اجازه می دهد که با هزینه ای نسبتا کم، بتوانند در صفحه اول نتایج جستجو قرار گیرند. یکی از مهمترین فاکتورها برای موفقیت در سئو و جذب مشتریان بیشتر، تولید محتوای اختصاصی و غیرکپی است. محتوای اختصاصی به شما کمک میکند تا در دنیای رقابتی کسبوکارهای آنلاین، تمایز ایجاد کنید.
همچنین بخش جستجوی عکس گوگل، به طور مستقیم از محتوای این تگ استفاده میکند و باعث ارتقا رتبه سایت در گوگل می شود. انکر تکست (Anchor Text) کلماتی هستند که بهعنوان لینک نمایش داده میشوند و وقتی روی آنها کلیک میکنید به صفحه دیگری هدایت میشوید. انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای انکر تکستها یکی از عوامل موثر در بهینهسازی سایت است. بنابراین، اگر از انکر تکستهای مرتبط با محتوای صفحه مقصد استفاده کنید، احتمال بهبود رتبه آن صفحه افزایش مییابد. آمار نشان میدهد که 93% کاربران برای جستجوی محصولات یا خدمات موردنظر خود به گوگل روی میآورند.
استفاده صحیح از این تگها نه تنها به کاربران کمک میکند که سریعتر محتوای بخشهای مختلف را درک کنند، بلکه به موتورهای جستجو سیگنال میدهد که محتوای شما ساختارمند است. در نتیجه، سرمایهگذاری در بهبود رتبه سایت در گوگل، یکی از بهترین راهکارها برای رشد و توسعه کسبوکارهای آنلاین است. با توجه به دانش فنی کارشناسان ما در شرکت دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر شما میتوانید در مدت کوتاهی به لینک اول گوگل برسید. از این رو در بازدید وبسایتتان ترافیک ایجاد شده و قطعاً کسب و کار پررونقی خواهید داشت. البته این نکته حائز اهمیت است که شما تنها تا ۷ روز میتوانید از این سایت استفاده کنید و در صورت رضایت میتوانید آن را خریداری کنید.
این مورد برای کسانی که با توسعه وب آشنا نیستند کمی مبهم به نظر برسد. مطمئنا بی نهایت مسیر برای رفتن وجود دارد، اما عاقلانه ترین کار انتخاب کوتاه ترین و بهینه ترین مسیر است. البته توجه داشته باشید که مرورگرها (مانند گوگل کروم، فایرفاکس و …) در صورتیکه وبسایتی گواهینامه SSL نداشته باشد، آن سایت را به دلیل مسائل امنیتی اجرا نمیکنند. پس در نظر داشته باشید محتوایی آماده کنید که در کنار جامع بودن، بسیار کاربردی باشد تا کاربر را در سایتتان نگه دارد. در مقاله “بروزرسانی پستهای قدیمی و تاثیر آن در سئو سایت و گوگل” به اهمیت ویژه بروز رسانی محتوا پرداختهایم. به طور مثال، اگر شما در حال راه اندازی وبسایتی چند زبانه هستید میتوانید از ابزارهایی برای جذابیت محتوای چند زبانه استفاده کنید.
با استفاده از فایل robots.txt می توانید از دسترسی پایشگرها به اینکس بعضی از صفحات جلوگیری کرده تا از ایجاد محتوای تکراری خودداری کنید. همچنین با این کار می توان محتوایی که علاقه مند به مشاهده آنها از طرف ربات های گوگل نیستید را از دید آنها مخفی نگه دارید. دقت داشته باشد که از این روش برای تکنیک های کلاه سیاه استفاده نکنید، چرا که گوگل پس از مدتی متوجه نیت اصلی شما می گردد. این اقدام با توجه به خواسته و اهداف شما از وبسایت می تواند شامل حال شما نگردد. به طور معمول پایشگرهای جستجو به خزیدن در سایت پرداخته و هر صفحه ای از آن را ایندکس می کنند.
چرا که در ابتدا این محتواها بر اساس استراتژی سئو و کیورد ریسرچ انجام شده نگارش می شوند. بنابراین باید پس از مدتی آن ها را بررسی کرد و بر اساس نیاز و سرچ کاربر، اپدیت محتوا را انجام داد. از میان تمام روش های فوق، بازدید از طریق گوگل برای تمام وبمسترها اهمیت دارد. در واقع شما برای دریافت بازدید از گوگل هزینه نمی کنید بلکه هزینه ای که خواهید داشت زمانی است که برای انجام این کار باید قرار دهید. این دکمهها باید به شکلی قرار داده شوند که به راحتی در دسترس کاربران باشند و توجه آنها را جلب کنند.
اگر هم کلاه سفید باشید باید همیشه منتظر باشید، نه یک روز و دو روز، بلکه ماهها و سالها! چون راستش را بخواهید گوگل با کلاه سفیدهای قانونمند هم سر لج داشته و به این سادگیها به آنها رتبه نمیدهد. کلاه خاکستریها برای افزایش رتبه سایت در گوگل، از تکنیکهایی استفاده میکنند که نه آنقدر قانونیاند که به آنها بگوییم کلاه سفید، نه آنقدر کلاه بردارانهاند که نامشان را بگذاریم کلاه سیاه! در نتیجه خاکستری بودن در دنیای سئو نتیجه بخشتر و هوشمندانهتر میباشد. هم چنین در محتوای توضیحات محصول نیاز به زیاده گویی و تولید محتوا مثل یک مقاله کامل نیست! بلکه استفاده از عکس و ویدئو نحوه استفاده در کنار استفاده از مفاهیم خرید و فروش در خود متن توضیحات محصول می تواند به افزایش رتبه سایت در گوگل کمک کند.
طراحی واکنشگرا (Responsive Design) به این معناست که سایت شما به طور خودکار با اندازه صفحه نمایش و دستگاههای مختلف سازگار شود تا تجربه کاربری مناسبی را فراهم کند. برای رفع این مشکل، استفاده از ابزارهایی مانند Screaming Frog SEO Spider توصیه میشود. این ابزارها به شما کمک میکنند تا لینکهای شکسته را شناسایی کرده و با لینکهای سالم جایگزین کنید. همچنین، میتوانید از وجود لینکهای شکسته در سایر وبسایتها بهره ببرید و با پیشنهاد محتوای مرتبط، هم به بهبود بکلینکهای خود کمک کنید و هم کیفیت وب را ارتقا دهید. به خاطر داشته باشید که وجود پیوندهای سالم و عملکرد صحیح آنها، علاوه بر جلب اعتماد کاربران، نقش مهمی در موفقیت بلندمدت وبسایت شما ایفا میکند. قیمت سئو در گوگل به عوامل مختلفی مانند رقابت در صنعت، وضعیت فعلی وبسایت و استراتژیهای سئو بستگی دارد.
این لینکهای HTTP باعث میشن که صفحت یه پیام ناامنی به کاربر بده و این هم میتونه اعتماد کاربر رو کم کنه و هم روی سئوی سایتت اثر بد بذاره. برای چک کردن سرعت سایت، میتونی از ابزارهایی مثل Google PageSpeed Insights یا GTmetrix استفاده کنی. این ابزارها بهت گزارش کاملی از مشکلات سرعت سایتت میدن و راهحلهایی برای بهبودش ارائه میکنن. این سوالات میتونن ایدههای خیلی خوبی برای نوشتن محتوا یا حتی ساختن یه بخش FAQ (سوالات پرتکرار) روی سایتت باشن که هم نیازهای کاربر رو برطرف کنه و هم به سئو کمک کنه. مثلاً به جای "خرید کفش"، عباراتی مثل "خرید کفش ورزشی ارزان مردانه" میتونه یه Long-Tail Keyword باشه.
این تگ به گوگل کمک می کند تا صفحه اصلی و سایر نسخه های آن را درک کرده تا نسخه صحیح را در نتایج جستجو نمایش دهد. دقت داشته باشید که این روش راهکار متفاوتی نسبت به نادیده گرفتن صفحات توسط فایل robots.txt محسوب می شود. شما می بایست وب سایت خود را برای دستگاه های موبایل بهینه سازی کنید. هم اکنون غالب ترافیک وب بر بستر دستگاه های موبایل منتقل می شود، بنابراین کاملا منطقیست که به بهینه بودن سایت ها در این دستگاه ها توجه ویژه ای کنیم. همچنین در حضور الگوریتم های گوگل مانند Mobilegeddon اهمیت این مسئله دو چندان نیز می شود. یک نقشه سایت HTML برای کابران ایجاد شده و نبایست با نقشه سایت XML اشتباه گرفته شود.
همچنین برخی از گزارش گیری ها در نسخه رایگان، به صورت محدودتری نمایش داده می شود. معیارها برای کلمات کلیدی مختلف متفاوت است، اگر شما نمی توانید محتوا تولید کنید، رقیب شما هم نمی تواند پس شرایط هر دو طرف یکسان است. قبل از اینکه قدم به دنیای پردرآمد سئو بگذارید، ویدیو زیر را از دست ندهید! این ویدیو شما را با رازهای موفقیت در سئو آشنا میکند و درک شما را از نحوه افزایش درآمد و فروش از طریق سئو به شدت ارتقا میدهد. در رابطه با این موضوع باید ذکر کرد که هر الگوریتمی که در آن دستکاری صورت گیرد، کار مشتری با آن به مشکل بر خواهد خورد. همچنین میزان پیچیدگی الگوریتم گوگل آنقدر زیاد است که امکان دسترسی هیچکس به آن وجود ندارد.
گوگل، به سایتهایی که سریع بارگذاری میشوند رتبه بالاتری میدهد و سایتهای کند را جریمه میکند. بهینهسازی تصاویر و ویدیوهای وبسایت نهتنها بر سرعت بارگذاری سایت تأثیر زیادی دارد، بلکه در افزایش رتبه سایت شما در موتورهای جستجو نیز نقشی کلیدی ایفا میکند. برای بهینهسازی کامل تصاویر و ویدئوها، ابتدا باید حجم آنها را کاهش دهید تا سایت سریعتر بارگذاری شود. بهترین راه این است که این سرمایهگذاری بلندمدت را با روشهای درست و اصولی انجام دهید تا از سرمایه و زمان استفاده شده در این زمینه بهترین نتیجه را کسب کنید. ما در این مطلب 9 تکنیک ساده برای بالا بردن رتبه وب سایت در گوگل را معرفی کردهایم که همه آنها زیرمجموعه اصول سئو هستند. یعنی شما میتوانید روال قبلی کار خود را ادامه دهید ولی فقط باید در کنار آن، نکاتی را نیز رعایت کنید.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری